עמוס שוקן וזמיר דחב"ש חוזרים להיות ביחד

זמיר דחב"ש ועמוס שוקן
זמיר דחב"ש ועמוס שוקן

הקאמבק של עמוס שוקן וזמיר דחב"ש מוכיח סופית את הצביעות והמוסר הכפול של מו"ל הארץ-דה מרקר. כך שוקן מסתיר את הקשר בינו לבין דחב"ש ובין הארץ לקבוצת הריגול NSO הישראלית שסיפקה למשטרים אפלים שירותי ריגול שהובילו לרציחתם של מתנגדי משטר ופעילים חברתיים.

ממשרדו של זמיר דחב"ש, בעלי משרד היח"צ והדוברות 'שלום תל אביב' אותו הוא מנהל ביחד עם רינת פרידמן, יצאה היום הודעה לתקשורת המעדכנת בדבר חומת התשלום שתושק בקרוב באתר TheMarker שמקבוצת הארץ שבבעלות המו"ל עמוס שוקן. מדובר בהודעת יח"צ בלתי אופיינית, לבטח כשזו מגיעה ממשרד היח"צ 'שלום תל אביב' שאינו מטפל בתקציב הדוברות של קבוצת הארץ-דה מרקר ולאור העובדה שקבוצת התקשורת של שוקן אינה מעסיקה משרד יח"צ חיצוני.

בין דחב"ש לשוקן מתקיימת מזה למעלה משני עשורים מערכת יחסים אישית ודיסקרטית עליה שומרים הצדדים בסוד, מערכת יחסים שהובילה לא פעם להדחקת פרסומים לא מחמיאים אודות דחב"ש באתרי קבוצת הארץ ואף הובילה בעבר להתכתשות חסרת תקדים בין שוקן לעיתונאית שרון שפורר שמתחה ביקורת על דחב"ש והותקפה ע"י שוקן בתגובות בפייסבוק. דחב"ש שמטפל בלקוחות כמו פייסבוק, קבוצת NSO ונוספים, פעל בעבר בין היתר להעלמת סטטוס ביקורתי שפירסם סגן עורך TheMarker, העיתונאי רותם שטרקמן כנגד פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים שמיוצגים אף הם על ידי דחב"ש, מה שכאמור לא מפריע לדה מרקר להעסיק את דחב"ש בתקשור מהלך חומת התשלום.

ההודעה של שלום תל אביב
ההודעה של שלום תל אביב

דבק נוסף בין דחב"ש לקבוצת הארץ שטרם פורסם, נוצר באמצעות קבוצת NSO, חברת הריגול הישראלית שפיתחה כלי ריגול ומעקב אחר פעילים חברתיים ועיתונאים, שהובילו כך על פי פרסומים זרים, לרציחתם של כמה וכמה פעילים חברתיים ומתנגדי משטר במדינות ערב וכן גם לקשירת קשר לטיוח רצח המוני שבוצע על ידי המשטרה הפדרלית במקסיקו. היועצת המשפטית של קבוצת הריגול היא שיר קודנר, בעברה עו"ד בפירמת הרצוג פוקס נאמן (משרד עורכי הדין של פייסבוק ישראל ואירלנד) שגם נשואה לסמנכ"ל הדיגיטל של עיתון הארץ ודה מרקר שגם משמש כסגן עורך הארץ ליאור קודנר.

ההודעה שנשלחה כאמור היום ע"י אורית טייכר מ'שלום תל אביב' מעלה לא מעט גבות בקרב ברנז'ת התקשורת וגם מעלה סוגיות רבות לגבי האידיאולוגיה העיתונאית אותה עמוס שוקן מתיימר להציג בסיקורים של דה מרקר-הארץ. אורית טייכר מי ששלחה את הודעת היח"צ בשם 'שלום תל אביב' משמשת גם כמנהלת היח"צ של פייסבוק ישראל. על כך אמר גורם בכיר בתחום התקשורת למזבלה : "עצוב לי לראות שמי שמשמשת כשופר השקרים של פייסבוק חתומה על הודעה מטעם הארץ".

מצידו של דה מרקר שמנוהל ע"י גיא רולניק, רמי גז והעורך אבי בר אלי, מדובר בעיתון שחרט על דגלו מאבק נגד טייקונים ובראשם המערכות הבנקאיות, אולם דחב"ש ומשרדו הם הפנים של אותה מערכת בנקאית דורסנית, כשהם מייצגים לא רק את איגוד הבנקים, אלא גם את בנק הפועלים ואת מנכ"ל בנק הפועלים דאז ציון קינן, שבין היתר משרדו של דחב"ש סייע בטיוח הטרדות מיניות של קינן וכן מעשי אלימות כלפי אישתו. בנוסף לכך, תוסיפו את העלמת הסטטוסים של סגן עורך דה מרקר שנעשו על ידי פייסבוק ישראל ומשרדו של דחב"ש, ונראה שמערכת היחסים בין שוקן לדחב"ש, חושפת את הצביעות והמוסר הכפול של שוקן ומטשטשת את האידיאולוגיה שהארץ מתיימר להציג.

מצידו של הארץ והעורך הראשי אלוף בן, שחרט על דגלו מאבקים חברתיים וציבוריים שונים, חלקם בנושאי חירות וזכויות אדם – עובדים זרים, פלסטינים ועוד, נראה שאת הצביעות והמוסר הכפול השאיר שוקן בצד, לאור מערכת היחסים שלו עם דחב"ש, שפועל לרבות לפגיעה בחופש הציבור, ומחיקת מחאות כמו "באים לבנקאים" ומייצג חברות אלימות ומסוכנות שהובילו לפגיעה אנושה בפעילים חברתיים בעולם (כמו NSO), לפגיעה אנושה בתקשורת (כמו פייסבוק) ועוד.

קמפיין הטלוויזיה והאינטרנט של TheMarker לתקשור חומת התשלום, יעלה היום באמצעות משרד הפרסום מנצ' שבבעלות יניב מלינרסקי, סער נעים ודני צ'כנובר. למרבה האירוניה, בקמפיין משולבות סיסמאות שמציגות כאילו דה מרקר-הארץ מפרסמים כתבות תחקיר על בעלי אינטרסים ושחיתויות ללא משוא פנים "תסלח לי אתה מושחת והתחקיר הזה מתפרסם נקודה" וכן גם במסר החותם: "כשמערכת שלמה עובדת רק בשבילך…" אולם האמת היא שבאתרי דה מרקר והארץ תמצאו מעט מאוד, אם בכלל, כתבות ביקורתיות על זמיר דחב"ש ועל קבוצת NSO.

עמוס שוקן וזמיר דחב"ש סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. לא הבנתי, לדה מרקר יש כבר חומת תשלום מזה זמן רב. אולי מדובר על מנוי דיגיטלי נפרד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים