משה קלוגהפט ויבגני זרובינסקי נכנסו לרשימת הערכים הנצפים ביותר של ויקיפדיה ב-2016

יבגני זרובינסקי, ויקיפדיה
יבגני זרובינסקי, ויקיפדיה

יבגני זרובינסקי מוכיח שהוא לא רק פרצוף יפה נטול גבות, אלא גם אושיית רשת של ממש. עמותת ויקימדיה, נציגת ויקיפדיה "האנציקלופדיה החופשית" בישראל, חושפת היום את דירוג ערכי הויקיפדיה הנקראים ביותר בשנת 2016.

עם קידום מאסיבי מצד גוגל והשתלטותה על שאילתות חיפוש בזמן אמת גם בנושאים חדשותיים בהתהוות, הפכה ויקיפדיה (Wikipedia) לאחד האתרים הנקראים ביותר ברשת ולמקור המידע החיוני ביותר עבור גולשים מרחבי העולם, ובפרט עבור תלמידים וסטודנטים.

נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל מתברג במקום הראשון ברשימה של ויקיפדיה עם כמעט חצי מיליון כניסות, ערך הויקיפדיה של מדינת ישראל במקום השני עם כ-486 אלף צפיות. תאג"ד, הלהיט הטלוויזיוני של yes מתברג במקום השלישי עם כ-443 אלף צפיות, לאחריהם דונלד טראמפ (4), משחקי הכס (5), ארצות הברית (6) ואישים נוספים כדוגמת יצחק רבין, בנימין זאב הרצל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונוספים.

הפרסומאי והיועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, שמלווה את ארגון 'שורת הדין' בפעילותה מול פייסבוק וגופים נוספים בארץ ובעולם, בהם גם קמפיין הבחירות של נפתלי בנט, מתברג במקום מרשים במיוחד (13) עם למעלה מ-228 אלף קוראים.

הערכים הנקראים ביותר
הערכים הנקראים ביותר

יבגני זרובינסקי, האושייה הבלתי מעורערת של הרשת הישראלית שמתהדר במאות אלפי עוקבים בפלטפורמות השונות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר), זוכה למקום של כבוד (18) עם כמעט 200 אלף קוראים, שמוכיחים שזרובינסקי הוא לא רק כוכב פייסבוק, אלא כזה שחוצה פלטפורמות ומצליח לעורר עניין עד כדי כך שיחפשו אודותיו ברחבי הרשת.

זרובינסקי שמדורג כדרך קבע במקום הראשון בדירוג "אושיות הפייסבוק" של המזבלה וחברת SpyTheNet, נבחר באחרונה לאחד מאנשי השנה של רדיו חיפה ואף מועמד בימים אלה לפרס "אושיית הרשת של השנה" במסגרת תחרות 'פרסי עכבר העיר 2016', שתוצאותיה עתידים להיחשף בימים הקרובים. באחרונה הצטרף זרובינסקי גם לרדיו תל אביב שם הוא מגיש פינת סטטוסים קבועה בתוכנית הבוקר של חנוך דאום.

ערך הויקיפדיה של הרשת החברתית 'פייסבוק' זוכה למספר קוראים גבוה עם כ-113 אלף במהלך 2016. גם מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, זוכה לתשומת ליבם של הסקרנים עם למעלה מ-6000 צפיות.

לדברי מיכל לסטר, מנכלית ויקימדיה ישראל: "מניתוח הצפויות נחשף השימוש של ויקיפדיה במערכת החינוך. התלמידם נחשפים למידע מערכים המשולבים בתוכנית הלימודים כמו: בן גוריון, מערכת השמש, קערת הסדר, הטבלה המחזורית ועוד. בנוסף אנו רואים שהציבור הרחב לומד על נושאים ההופכים לאקטואליים כמו הערך סלמונלה שנצפה פעמים רבות בתקופה הסוערת סביב הפרסומים על הרעלות מזון, יהדות קונסרבטיבית ופרשת ילדי תימן".

על פי נתונים שנמסרו, בוויקיפדיה העברית 512,564,440 דפים, בכל יום בממוצע נצפים 1,525,489 דפים, נעשות 20,676,148 עריכות ונכתבים 45 ערכים חדשים. מספר העורכים הפעילים בישראל עומד על 760 בחודש מתוכם 150 שנחשבים לפעילים מאוד. הבירוקרט הראשי של ויקיפדיה ישראל הוא דוד שי.

>> להורדת PDF עם הרשימה המלא

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים