פייסבוק ישראל התחננו בפני דה מרקר וגלובס שיכניסו עובד ישראלי לרשימת "הצעירים המבטיחים"

מזבלה

בחסד, לא בזכות: הם אולי עובדים בעבודה נחשקת בתאגיד שמכתיב עבור רבים את סדר היום, אולם לעובדי פייסבוק ישראל יש מעט מאוד הישגים מקצועיים שאפשר להתגאות בהם ולבטח לא כאלו שיכניסו אותם לאחת מהרשימות הנחשקות ביותר בעולם העסקים הישראלי.

כחודש לאחר שפורסם כי ענת ביין מעיתון 'גלובס' סירבה לקיים ראיון אוהד ומוכתב מראש עם מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני, לידי המזבלה הגיע מידע ממספר מקורות בעיתוני הכלכלה והעסקים, בהם TheMarker וגלובס, לפיו בהנהלת פייסבוק ישראל ובמשרד היח"צ 'שלום תל אביב' שבבעלות זמיר דחב"ש ורינת פרידמן, התחננו בפני עורכי העיתונים והמגזינים שישלבו את אחד מעובדי פייסבוק ישראל ברשימות השנתיות של "הצעירים המבטיחים".

עובדי פייסבוק ישראל לא מתראיינים ואינם מורשים לדבר או להגיב על טיב עבודתם, שלרוב מיסתורית ושנויה במחלוקת. בראיונות שיוזמים במשרד 'שלום תל אביב' שמטפל ביח"צ ובדוברות של פייסבוק, מול גופי תוכן וחדשות שנבחרו בקפידה ועל פי תנאים מוכתבים מראש, מגיע עובד הפייסבוק לראיון מתוח במיוחד כשהוא מלווה בפמליה, שבוחנת תחת זכוכית מגדלת כל מילה שיוצאת מפיו לבל יפלוט בטעות משפט שעוד עלול לגרום לפייסבוק אי נוחות. במעמד הראיון, מוקף העובד במספר גורמים, לרבות נציגים של פייסבוק ישראל ונציגים מ'שלום תל אביב', שלא פעם בוחרים לעצור את הראיון ולבקש כי משפט כזה או אחר יגנז וישאר על שולחן העריכה.

עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ
עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ

באופן גורף ראיון עם עובדי פייסבוק לעולם לא יהיה שלילי, הוא לעולם לא יהיה סביב מדיניות החסימה של פייסבוק, אי תשלום המיסים בישראל וסוגיות נוספות שמציפות את סדר היום הציבורי, אלא בעיקר בנושאים שמוכתבים מראש על ידי פייסבוק ישראל כך שיציגו אותה כחברה חדשנית ויצירתית וככזו שתורמת לקידום עסקים קטנים ומסייעת לחברות סטארט-אפ. גם מנכ"לית פייסבוק ישראל מסרבת כדרך קבע לענות על שאלות שקשורות להסתה וחסימות, ומעדיפה לדבר על קריירה נשית, העצמת נשים, ונושאים פופוליסטים נוספים שמציגים את פייסבוק כתאגיד נאור ומוסרי.

למשרד היח"צ והדוברות 'שלום תל אביב' של זמיר דחב"ש, יש עבודה די נינוחה עם תקציב פייסבוק ישראל. המשרד כמעט שאינו מתייחס לפניות עיתונאים, אינו מפיץ ידיעות על חידושים ברשת החברתית ובעיקר עוסק בניהול משברים, קידום קשריה האישיים והמקצועיים של עדי סופר תאני מול מובילים בעולם העסקים (קרי מנכ"לים של בנקים) שכפי שנחשף במזבלה, גם כוללים מחיקת איזכורים ושיח ביקורתי מהרשת החברתית.

בזמן שבהנהלת פייסבוק ישראל מודעים לעובדה שאת המיצוב של פייסבוק בעין התקשורת קשה יהיה לשנות, האסטרטגיה של פייסבוק ישראל הופנתה למיצוב עובדיה כמובילים ומבטיחים בתחומם. לצורך כך, ב'שלום תל אביב' פנו בשנה החולפת לכמה וכמה גופים מובילים במטרה להכניס את אחד מעובדי פייסבוק ישראל לרשימות השנתיות שמדרגות את "הצעירים המבטיחים" בקטגוריות שונות.

בזמן שהישגיהם של עובדי פייסבוק ישראל אינם ברורים ולבטח שלא מצדיקים כניסה לאחת מאותן רשימות נחשקות, למזבלה נודע כי הנהלות פייסבוק ו'שלום תל אביב' נתקלו בתחילה בסירובים, כאשר בשלב מסויים החלו אלה להתחנן שישלבו עובד ישראלי בדירוגים. במגזין TheMarker סירבו להכניס עובד לרשימת "40 הצעירים המבטיחים", אולם בגלובס נכנעו לתחנונים ושילבו את ענת אלחנני, "מנהלת השיווק" של פייסבוק ישראל ברשימת G40 – ארבעים הצעירים המבטיחים לשנת 2016. בחסד, ולא בזכות.

בפייסבוק ישראל סירבו להגיב לידיעה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. ההתנהלות של פייסבוק, שמן הסתם מוכתבת מלמעלה מהמרכז, מאפיינת התנהלות כוחנית של תאגידים חזיריים שתלטנים ושחצנים בנוסח ארצות הברית ועוד היד נטויה. מי שמוכר נפשו לחברה כזו תמורת החלפת הודועת מטופשת על מלין "חברים" והעברת מסרים רדודים ושיגור תמונות מטופשות לכל עבר – שיבושם לו. לוקח זמן עד שאנשים מבינים לאיזו צרה הם הכניסו את עצמם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים