בלעדי: כך פייסבוק מנסה להעביר לשורותיה עיתונאי בכיר עם הצעת עבודה מפתה

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

תחת מעטה של סודיות ועשרות פגישות דיסקרטיות, מנסה פייסבוק ישראל לגייס עיתונאי טק/דיגיטל בכיר שישמש כראש מנהל התקשורת של הרשת החברתית בישראל. על גיוס העיתונאי אמונה טינה קולו, ראש מחלקת התקשורת האיזורית של פייסבוק. "טינה משדרת אנושיות בכדי להציע שוחד", כך אמר למזבלה גורם בכיר במערכת תקשורת מרכזית. על פי מקור – פייסבוק מכוונת לעיתונאי מקבוצת 'ידיעות אחרונות'

חברת פייסבוק ישראל בהובלתה של המנכ"לית עדי סופר תאני ובתיווך משרד היח"צ 'שלום תל אביב' של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן, מנסה מזו תקופה ארוכה להעביר עיתונאי דיגיטל / טק בכיר לשורותיה של הרשת החברתית בישראל. התפקיד המיועד – מנהל/ת תקשורת של פייסבוק ישראל שיפעל אינהאוס מתוך משרדי פייסבוק בתל אביב – בין מקבלי הצעת העבודה; כמה מהעיתונאים המובילים בסצינת האינטרנט הישראלית – כך נודע למזבלה.

קצת יותר משנה חלפה מאז שפייסבוק ישראל התחילה לחפש אחר ראש מערך תקשורת ויחסי ציבור בישראל שיפעל מתוך משרדי החברה. אותו ראש מערך יפעל בהתחלה כך מסתמן – במקביל לפעילות הדוברות והיח"צ של פייסבוק במשרד 'שלום תל אביב', כאשר על פי הערכות, פייסבוק תכנס כבר בחודשים הקרובים את מערך היח"צ שלה אינהאוס, ותשאיר בידי 'שלום תל אביב' או משרד אחר שיבחר – את תיק ניהול המשברים.

ב-2013 קיבלו דחב"ש ופרידמן לידיהם את תקציב היח"צ והדוברות של פייסבוק ישראל. מאז כפי שנחשף במזבלה, לא פחות מ-3 יועצי תקשורת שטיפלו בפייסבוק ישראל, עזבו את 'שלום תל אביב'. כאשר רק לפני כשבועיים, ג'ולי יפה, שנכנסה לתפקידה לפני כ-9 חודשים הודיע על עזיבתו. את יפה, החליפה לבינתיים בניהול היח"צ של פייסבוק – רינת פרידמן, שותפה של דחב"ש ב'שלום תל אביב'.

טינה קולו
טינה קולו

במרץ 2016 נחשף במזבלה כי עשרות עיתונאים זומנו לפגישות חשאיות עם מנכ"לית פייסבוק ישראל. על פי מקור עלה בזמנו כי בכוונת פייסבוק לנסות ולתקן את מערכת היחסים הרעועה עם התקשורת, אולם עתה מתברר כי מאז 2016 פייסבוק מנסה בעיקר למשוך את אחד העיתונאים המוכרים בכדי שזה יעקור לשורותיה וישמש כראש מערך התקשורת שלה.

המשימה לגיוס עיתונאי לטובת ניהול מערך התקשורת של פייסבוק, הופקדה בידיה של טינה קולו (Tina Kulow), ראש חטיבת דוברות ותקשורת תאגידית בפייסבוק (גרמניה). קולו שנמצאת בתפקידה מאז 2011, כבר ביקרה בישראל מספר פעמים כאשר באפריל השנה, הגיעה לישראל לסשן מפגשים אחד על אחד עם קבוצת עיתונאים שנבחרו בקפידה ע"י דחב"ש וסופר-תאני.

ולמרות הכול… למעלה משנה עברה ופייסבוק עדיין לא מצאה את מנהל התקשורת המיועד. לידי המזבלה הגיע מידע לפיו קולו נמצאת בימים אלה בארץ (תודה לעידו קינן על הטיפ) במטרה לנעול את גיוס מנהל התקשורת ולקחת חלק באירוע המפרסמים הגדול של פייסבוק "Facebook Shifts For 2020" שיתקיים מחר (שלישי). עוד נודע כי לרגל ביקורה, תיאם דחב"ש לקולו סדרת פגישות נוספות עם אנשי תקשורת, מתוך מטרה למצוא את האחד שיסכים לעבור לשורותיה של פייסבוק.

"קולו משדרת אנושיות בכדי להציע שוחד" כך אמר למזבלה שלא לייחוס עיתונאי בכיר מאחת ממערכות התקשורת המרכזיות. על פי מקור מקורב, עולה כי קולו ופייסבוק יתמקדו בביקור הנוכחי בניסיון גיוס של עיתונאי מקבוצת 'ידיעות אחרונות' (ויינט, כלכליסט וכו').

פייסבוק ישראל 'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. פייסבוק ישראל .אזרחי המדינה מוחזקים מהביצים על ידי פייסבוק ישראל .צריך להתנתק מהם .כמה יועצים ודוברים משדרים אבל לא עונים לאף אחד ..מדינה בתוך מדינה .חוצפנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים