כעזר לזמיר דחב"ש או במקומו? פייסבוק ישראל מחפשת ראש מערך תקשורת ויחסי ציבור

זמיר דחב"ש, פייסבוק ישראל
זמיר דחב"ש, פייסבוק ישראל

חברת פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, ממשיכה בגיוסי בכירים לניהול פעילות החברה מהמטה בשדרות רוטשילד בתל אביב. במהלך יום כיפור ומתחת לרדאר, החלה החברה בחיפוש אחר תפקיד בכיר נוסף; ראש מערך תקשורת ארגונית (Corporate Communications Manager) שיעבוד בצמוד לעיתונאים וגופי חדשות ויהיה אחראי על מערך היח"צ וקשרי העיתונות של פייסבוק ישראל.

בחברת פייסבוק ישראל נוהגים שלא לענות לפניות עיתונאים, לבטח שלא בענייני מדיניות הרשת החברתית. גם במשרד יחסי הציבור שפייסבוק מעסיקה בישראל 'שלום תל אביב' של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן, מעדיפים שאת השאלות הקשות יפנו לפייסבוק אירלנד, שבנוחות רבה היא המענה לכל פנייה בענייני פייסבוק ופעילותה מחוץ לארצות הברית וקנדה.

ביוני השנה ואחרי כחצי שנה של חיפושים, פייסבוק ישראל הכריזה על אחד המינויים הבכירים ביותר בשדרה הניהולית שלה; ג'ורדנה קטלר שמונה כלוביסטית של פייסבוק ישראל וככזו קטלר אמונה על הקשר עם גופים ממשלתיים ופוליטיקאים, מתוך כוונה למנוע סנקציות וחקיקה שתפגע ותגביל את הפעילות המסחרית של פייסבוק בישראל.

המשרה של פייסבוק ישראל
המשרה של פייסבוק ישראל

כאמור בשבוע שעבר ובמהלך יום כיפור, העלתה פייסבוק את המשרה המדוברת. על פי רשימת הדרישות ותיאור המשרה, עולה כי פייסבוק מחפשת דמות שתוביל את מערך התקשורת הארגונית של החברה, כזו שתהיה אחראית על פיתוח וביצוע של אסטרטגיות ויוזמות שתומכות בתאגיד ובמוצריו במגוון תחומים, בהם; מדיניות פייסבוק, פרטיות, בטיחות ונושאים נוספים שמעמידים את פייסבוק בסכנה עקב חקיקה אפשרית.

מנהל מערך התקשורת של פייסבוק ישראל, יעבוד בצמוד למחלקות השונות, מול גופי תקשורת, עיתונאים, בלוגרים ומשפיענים שרלוונטים לפייסבוק. בנוסף הנבחר יעביר הודעות לעיתונות וינהל סדנאות ואירועים שמיועדים לעיתונאים ישראלים, שכבר בימים אלה מוזמנים לאירועים שונים ודיסקרטים של פייסבוק.

השאלה שעולה כעת היא מדוע פייסבוק צריכה ראש מערך תקשורת, במיוחד כשזו מעסיקה כבר משרד יח"צ, מנהלת תיק לקוח ייעודית (נועה רון) ואף זוכה לליווי צמוד מצד רינת פרידמן, שותפתו של דחב"ש ב'שלום תל אביב'.

בשלב זה לא ברור האם פייסבוק ישראל תסיים את התקשרותה עם זמיר דחב"ש ומשרדו 'שלום תל אביב' ותנהל את עיקר פעילות היח"צ והדוברות אינהאוס, אולם על פי גורם מקורב לפייסבוק, עולה כי ככל הנראה משרדו של דחב"ש ישמש מעתה על תקן משרד ניהול המשברים של פייסבוק ישראל, כאשר ראש המערך שיפעל ממשרדי פייסבוק בת"א יטפל בכל התקשורת של הרשת החברתית מול גופי החדשות. על פי אותו גורם, ניתן להסיק כי בפייסבוק ישראל מתכוננים למשברים עתידיים.

כזכור, באוגוסט השנה, נחשף במזבלה כיצד 'שלום תל אביב' ריגל וניטר בשם איגוד הבנקים וחברת פייסבוק ישראל אחר פעילי מחאת הבנקים גם מחוץ לגבולות הרשת החברתית, הפעילות לא כללה ניטור אלא גם הסרה של תכנים שאינם מחמיאים ללקוחות המשרד, בראשם איגוד הבנקים. בעקבות הפרסום, החלו סטטוסים רבים שהפנו לכתבה של המזבלה להיעלם באופן מיסתורי מפייסבוק. בחברה טוענים עד היום כי הנושא עדיין בבדיקה. שמו של זמיר דחב"ש נקשר גם בפרשת הריגול של חברת NSO.

זמיר דחב"ש, צילום: מתוך פייסבוק
זמיר דחב"ש, צילום: מתוך פייסבוק

לאחר העלמותם של הסטטוסים, הפרשה זכתה לסיקור תקשורתי נרחב והעלתה את הנושא לדיון ציבורי נרחב שאף הוביל לפעילות מחאה מול ביתו של דחב"ש ומול ביתה של המנכ"לית עדי סופר תאני.

בשבועות האחרונים, מתמודדת פייסבוק ישראל עם גל מחאה נרחב ברחבי הרשת, לאחר שפרופילים רבים, בהם של אושיות מוכרות, נחסמו משימוש לאחר שהשתמשו בצירוף המילים "פלסטינים מטומטמים" שככל הנראה לא התקבלו בעין יפה ע"י עובדי פייסבוק ולא כחלק מחסימה אלגוריתמית אוטומטית.

מעבר לחסימת הפרופילים, פייסבוק התמודדה עם ביקורת על חסימת עמוד 'הצינור', הורדת תכנים, בהם לעמוד הפייסבוק של ynet ומחיקת עמודים פופולארים שנעלמו מהרשת החברתית. באחרונה גם תאגיד השידור החדש 'כאן', פצח בסדרת כתבות בשם 'מפרקים את פייסבוק' שעל פי גורם מקורב, גרמה לאי נוחות רבה במסדרונות רוטשילד 22.

לא רק הסתה, התחמקות מתשלום מיסים ומדיניות לא ברורה מעסיקים את פייסבוק ישראל: החברה נאלצת להתמודד עם נושאים רבים שזוכים לסיקור תקשורתי מוחלש בישראל, כמו הונאת מפרסמי הוידאו שלה שהתפוצצה לאחרונה, וניצחון משפטי של עורך הדין גיא אופיר שהצליח לכפות על פייסבוק לפרסם כתובת אימייל פומבית ולקבל אחריות משפטית על הפניות שמתקבלות אליה.

בפייסבוק ישראל ובמשרד היח"צ 'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

המשרה של פייסבוק ישראל
המשרה של פייסבוק ישראל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים