בלעדי: האם פייסבוק מחקה לחלוטין את עמוד סטטוסים מצייצים? הנה הוכחה לכך

סטטוסים מצייצים
סטטוסים מצייצים

כמעט 3 שנים עברו מאז שחברת פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית – עדי סופר תאני, השביתה את עמוד הפייסבוק הפופולארי 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן ועדי בנטוב לן, וזאת בהתבסס על כתבה של רועי גולדנברג ב'גלובס' לפיה בני הזוג לן מכרו סטטוסים פרסומיים לצד שלישי וזאת בניגוד לתנאי השימוש של פייסבוק (כך לטענת החברה).

בשבוע שעבר, לאחר מאבק משפטי ממושך בין לן לפייסבוק, הגיע השופט רחמים כהן להחלטה תקדימית לטובת הזוג לן וקבע כי על פייסבוק להחזיר את עמוד סטטוסים מצייצים לאוויר, כפי שהיה במתכונתו ביום הסרתו וזאת עד ליום ראשון (17.12) בשעה 18:00. בעקבות פסק הדין בפירמת 'הרצוג פוקס נאמן' עבדו שעות נוספות במהלך סוף השבוע והבוקר אף הגישו בקשה למחוזי לעיכוב פסק הדין, כאשר השופט כהן החליט גם הפעם שלא לעכב את החלטתו.

במקביל, פנו פייסבוק והרצוג פוקס נאמן לבית משפט העליון בירושלים במטרה להוציא צו עיכוב להחלטתו של כהן. אולם מסתמן כי עד השעה שנקבעה, פייסבוק לא תוכל למנוע את חזרתו של סטטוסים מצייצים. ולמרות הדברים – סטטוסים מצייצים ככל הנראה לא יחזור לאוויר עד השעה 18:00 ואולי לעולם לא, שכן על פי בדיקה של המזבלה, יתכן ובמרוצת השנים פייסבוק מחקה לחלוטין את העמוד.

בתמונה: שם המשתמש המקורי של סטטוסים מצייצים נרשם מחדש לצורך הכתבה.

שם המשתמש המקורי של סטטוסים מצייצים פנוי לרישום
שם המשתמש המקורי של סטטוסים מצייצים פנוי לרישום

החשד שפייסבוק מחקה לחלוטין את סטטוסים מצייצים מעבר ליכולת שחזור, טמון בשם המשתמש (Username) שהיה בשימוש של סטטוסים מצייצים בזמן פעילותו, שכן על פי בדיקה של המזבלה, עמוד 'סטטוסים מצייצים' השתמש בכתובת "facebook.com/lan2lan.StatusHunter", כתובת שעתה פנויה לרישום מחדש. דהיינו באיזשהו שלב, פייסבוק שיחררה לאוויר העולם את האפשרות להשתלט על שם המשתמש של סטטוסים מצייצים, שמהווה גם קישור ישיר לעמוד וזכה מאז הקמת העמוד למאות ואלפי הפניות מחוץ לפייסבוק.

בהקשר זה, גורם בחברת פייסבוק ישראל מספר למזבלה שלא לייחוס כי Username משתחרר לרישום מחדש בהינתן אחת מהסיבות הבאות: הראשונה – אם בעלי העמוד או הפרופיל מוותר עליו, והשנייה – אם התוכן מוסר לחלוטין משרתי פייסבוק". אותו מקור מרחיב כי שם המשתמש משתחרר לרישום מחדש בפרק זמן של בין 3 ל-6 חודשים לאחר שבעלי העמוד מוותר עליו או לחילופין התוכן נמחק לחלוטין.

לאור כך שאבי לן מעולם לא ויתר או החליף את שם המשתמש של סטטוסים מצייצים, ניתן להעריך כי אחת הסיבות ממנה פייסבוק חוששת בהחזרת סטטוסים מצייצים היא אי היכולת שלה להחזירו, שכן על פי פסק הדין פייסבוק מחוייבת להחזיר את העמוד כפי שהיה במתכונתו הנוכחית ביום הסרתו, דהיינו ה-Username של העמוד הינו חלק בלתי נפרד ממנו ורישום של שם המשתמש ע"י מי שאינו אבי לן, ימנע מפייסבוק מלעמוד בקביעת השופט.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. ועוד איך שמחקו את הדף לגמרי, מי שומר תוכן לא מפורסם 3 שנים? אז בעצם כל דף שנמחק הם שומרים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים