"גם אם בנצי גופשטיין יפתח חנות פרחים, לא נאפשר לו לפתוח עמוד או פרופיל פייסבוק"

בנצי גופשטיין, מתוך יו טיוב
בנצי גופשטיין, מתוך יו טיוב

בזמן שפייסבוק מעלימה עין במכוון מהסתה וטרור, היא אוסרת על פעילי ימין מתונים יותר ומתונים פחות וכן גם רדיקלים במוצהר כמו בנצי גופשטיין מלהשתמש בפלטפורמה שלה. לידי המזבלה הגיע המכתב ששלח גופשטיין לפייסבוק וגם תגובתו של בכיר בחברה שמודיע בפירוש כי פייסבוק לא תאפשר לגופשטיין להשתמש בשירותיה.

בנצי גופשטיין, תלמידו של הרב כהנא שמשמש כיו"ר ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) הוא ככל הנראה פעיל הימין הרדיקלי ביותר בישראל. משנתו של גופשטיין שנתפסת כקיצונית בקרב חלק ניכר מהציבור הישראלי, הובילה לא פעם למעצרו של גופשטיין בחשד להסתה ולביצוע קריאות לאלימות ואף להעמדתו לדין. ב-2014 ולאור דיווחים רבים שלטענת פייסבוק התקבלו מגולשים, הסירה הרשת החברתית את עמוד הפייסבוק של ארגון להב"ה בטענה כי העמוד מפיץ מסרי שנאה וגזענות. מאוחר יותר ב-2017 מחקה פייסבוק גם את העמוד של גופשטיין שמנה כ-50 אלף איש ומאז הוא מודר לחלוטין מפייסבוק.

מסריו של גופשטיין קשים לשמיעה עבור האוזן המתונה והדרתו מפייסבוק הייתה אולי צעד לגיטימי שנועד לכאורה לשמור על פלטפורמה נקייה ממסרי הסתה ואלימות. אולם קשה לקבל את גזר הדין הסופי שפייסבוק חרצה על גופשטיין שנאסר עליו להשתמש בפלטפורמה, כשמנגד ברשת החברתית פועלים באין מפריע עשרות אלפי עמודים וקבוצות שכל תכליתם הוא להפיץ קריאות מסיתות לרצח של יהודים וישראלים. בזמן שפייסבוק מונעת בפני גולשים מישראל גישה למרבית מתכני ההסתה והטרור וזאת על ידי חסימת תכנים לתצוגה על פי כתובות IP, לא צריך להתאמץ הרבה בשביל למצוא תכנים שכאלו שפייסבוק עדיין לא הסתירה, כמו לדוגמא בקבוצת עמודי הפייסבוק של Qudsn, שאחד מעמודי הפייסבוק הגדולים שלה אף קיבל V אימות כחול מהרשת החברתית וזאת לאות כך שמדובר בעמוד רשמי.

ועמוד הפייסבוק של Qudsn הוא אכן עמוד רשמי של גוף שתומך באופן גלוי בטרור, בפגיעה והרג של יהודים מסביב לעולם. בעמוד מפרסם כדרך קבע קריאות ישירות לרצח, מעודד הסתה וטרור ואף משמש כאחד הצינורות המרכזיים עבור ארגוני הטרור בהפצת מסריהם. אז מה שונה פעילותו של גופשטיין מארגונים כמו Qudsn? את התשובה לכך כנראה נמצא באינספור התבטאויות פוליטיות של בכירי פייסבוק ישראל שנחשפו בעבר במזבלה וככל הנראה ממחישים בצורה הטובה ביותר את האג'נדה הפוליטית שמונהגת על ידי המנכ"לית עדי סופר תאני בפייסבוק בישראל.

גופשטיין על חסימתו בפייסבוק (ינואר 2017)

גופשטיין שפעיל בפלטפורמות מקוונות אחרות כמו טוויטר, אתר אינטרנט, יו טיוב וכמובן באמצעות מערך של עוקביו שמפיץ את משנתו ברחבי פייסבוק, טרם מצא תחלופה תנועה המיידית ולחשיפה הרחבה שפייסבוק יכולה להעניק לו, ובינואר 2018 כך על פי מסמך שהגיע לידי המזבלה (המסמך ב-PDF), שיגר גופשטיין באמצעות עורך הדין גיא אופיר (עו"ד סטטוסים מצייצים) מכתב לפייסבוק אירלנד ובה דרישה לאפשר לו להשתמש בפייסבוק ולפתוח פרופיל ועמוד. למרות הפערים האידיאולוגים בין גופשטיין לעו"ד אופיר, אפילו האחרון שאינו מסכים עם דעותיו, סבור כי לגופשטיין ישנה הזכות להשמיע את דעותיו בפייסבוק. "מרשי הוא פעיל ימין קיצוני המוכר היטב בציבור, על בסיס דעותיו ופעילותו הציבורית. ואכן הוא מחזיק בדעות שנויות במחלוקת, אשר אינן מתקבלות באהדה בקרב חלק מהשומעים, וגם הח"מ אינו מסכים עם דעותיו של מרשו, בלשון המעטה רבה. אולם למרשי הזכות להשמיע את דעותיו" כך נכתב.

המכתב של גופשטיין
המכתב של גופשטיין

לאחר אינספור ניסיונות לפתוח עמוד ופרופיל שנחסמו בתוך זמן קצר על ידי פייסבוק, החליט גופשטיין כאמור לפנות לרשת החברתית בדרישה לאפשר לו להשתמש בפייסבוק. על פי המכתב עולה פייסבוק אינה מאפשרת לגופשטיין לפתוח פרופיל או עמוד על בסיס היכרותה עם דעותיו בלבד, ולא על בסיס פעילותו בפייסבוק. דהיינו לטענתו בפייסבוק מפעילים שיקול דעת אישי בהדרתו ולא בהתבסס על סטטוסים או תכנים שהוסרו. "נדגיש כי גם כאשר פייסבוק מנסה למנוע ממשתמש להביע דעות פוגעניות היא יכולה לעשות זאת תוך הסרה של פוסט ספציפי, ולא מניעה מוחלטת של הקמת פרופיל ועמוד עוקבים. חסימה מוחלטת של הדפים אינה מדתית, אינה נעשית למען תכלית ראויה, ואסורה על פי כל דין" כך נכתב במכתב שנשלח לפייסבוק.

כחודש לאחר פנייתו, שיגרה פייסבוק אירלנד באמצעות עורכי הדין שי כגן, פיני דואק ויעקב שרביט מ'הרצוג פוקס נאמן' את מכתב התשובה שלה (קובץ PDF), לפיו על גופשטיין נאסר להשתמש בפייסבוק לאור הפצת מסרי הסתה ושנאה. "פייסבוק אירלנד אוכפת ברצינות את מדיניות ותנאי השימוש של פייסבוק" כך נכתב. פייסבוק אירלנד אף ביקשו מגופשטיין לצרף קישורים של העמודים שנמחקו במטרה שיבדקו את הנושא, אולם מדובר היה בהצעת סרק כך נודע למזבלה, שמקור בכיר בחברת פייסבוק ישראל הצהיר בפניה היום שלא לייחוס כי: "גם אם בנצי גופשטיין יפתח חנות פרחים, לא נאפשר לו לפתוח עמוד או פרופיל פייסבוק".

לא מסית - תמונה שהופצה על ידי Qudsn בעמוד הפייסבוק
לא מסית – תמונה שהופצה על ידי Qudsn בעמוד הפייסבוק

לאור סירובה של פייסבוק, החל גופשטיין באחרונה בפעילות בפלטפורמת Drove הישראלית שמאפשרת דרך חדשה להנעה לפעולה, גיוס כספים ואיגוד אנשים תחת אג'נדות זהות. בסטטוס שפירסם הודיע גופשטיין כי בקרוב יחל במאבק נגד פייסבוק ישראל: "בקרוב נצא למאבק כנגד סתימת הפיות של הימין בפייסבוק. אנחנו דורשים: שקיפות מלאה בפייסבוק. רשימת המילים האסורות. זכות ערעור על כל חסימה. כדי שנוכל לאחד כוחות במאבק" כך נכתב. גופשטיין כאמור אינו פעיל הימין היחיד שפייסבוק אוסרת עליו להשתמש בפלטפורמה. גם עמודי הפייסבוק "שואגים לימין" ו"נלחמים בשקר הפלסטיני" שהיו פופולארים למדי, הוסרו מהרשת החברתית בטענה כי הפרו את תנאי השימוש שלה. לאור כך תתקיים הפגנת מחאה של פעילי ימין ביום חמישי הקרוב במשרדי פייסבוק ישראל. זוהי הפגנה שנייה של אותם פעילים, שכפי שפורסם במזבלה הותקפו בפעם הקודמת על ידי מאבטחים מטעם פייסבוק ומגדל רוטשילד 22 בתל אביב.

פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. בנצי גופשטיין הוא המארק צוקרברג של הקיצוניים בשורה 22 ובאמא שלי הוא סודה סטרים (שכבר לא מיוצר בשטחים) אבל וואלק הביל גייטס הזה מזבלה ואם לא היו קוראים לו סטיב ג'ובס הוא בטח היה מניאק אחר בזבל של המנאאאאיייאק ימח שמם וזכרם חארות גדולים מזבלות של אנשים כפרה עליהם טפו

  2. פייסבוק זבלות צוקרברג מתבולל בנצי אין עליך אני איתך בנות ישראל לעם ישראל צריך שינוי בפלורלימזהם הזה ולעמוד חומה מול כל הערבים והיפי נפש יש לנו תורה והערבים בגלוי רוצים לקחת כמה שיותר בנות מאצלנו כולנו שמעון ולוי בנצי אל תחת ואל תפחד שקודם יאתרו במשטרה את כל הנעדרות שלנו אצל הערבים ואז יבואו לעצור אותך

  3. בטח, אבל כשהערבים מסיתים נגד יהודים פייסבוק מרשה להם לכתוב מה בזין שלהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים