בלעדי: תלונה על הטרדה מינית כנגד בכיר בפייסבוק ישראל

פייסבוק ישראל, רוטשילד 22, שרונה עזריאלי
פייסבוק ישראל, רוטשילד 22, שרונה עזריאלי

סערה פנימית מתחוללת בימים האחרונים במשרדי פייסבוק ישראל בעקבות התלונה על הטרדה מינית שהוגשה כנגד אחד מבכירי הרשת החברתית בישראל. למזבלה נודע כי כנגד בכיר בחברת פייסבוק ישראל הוגשה באחרונה תלונה בגין הטרדה מינית והטרדה מאיימת. הטענות שהועלו על ידי בני זוג מגוללות הטרדה לכאורה שיטתית ואגרסיבית במשך תקופה ארוכה מצד אותו בכיר. מדובר באחד העובדים הבכירים והוותיקים של פייסבוק בישראל אשר עבד בעבר גם במטה החברה בדבלין, אירלנד.

למזבלה נודע כי בפייסבוק ישראל חוששים לזליגה של תלונות נוספות, בראשן הטרדות פנים-ארגוניות אשר בשנים האחרונות השותקו במסגרת מדיניות פייסבוק העולמית שכפתה על עובדים לנהל סכסוכים והאשמות מסוג זה בתוך הארגון. ב-2018 החליטה פייסבוק, לצד ענקיות אינטרנט נוספות כמו גוגל, שלא לכפות על עובדיהן הליכי בוררות פנים-ארגוניים במקרים של הטרדות מיניות ומעשי בלע דומים בתוך החברות.

כפי שנחשף באחרונה במזבלה, חלק מעובדי ועובדות פייסבוק ישראל זומנו לבדיקת פוליגרף במטרה לאתר את מקור הדלפת מידע פנימי לפיו פייסבוק ישראל העבירה מידע פרטי הכולל הודעות ואיכוני מיקום של עמוס סילבר מייסד טלגראס. לאחר הפרסום במזבלה, פייסבוק הודתה כי אכן העבירה את המידע למשטרה, אולם רמזה כי הדבר נעשה לאור צו שהתקבל. מה שסותר את דברי המקור ולאחר מכן גם כתבה ב'הארץ' לפיה משטרת ישראל הכחישה כי פנתה לפייסבוק בבקשת המידע האישי.

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים