מזבלה.קום

יפעת בקרת מדיה חושפת: הסכומים הבלתי נתפסים שהמותגים הישראלים משקיעים בקידום וידאו בפייסבוק

וידאו בפייסבוק
וידאו בפייסבוק

קידום פרסומות ותכני וידאו בפייסבוק ובאתר יו טיוב של גוגל, הם אחד הכלים הפרסומיים המועדפים על מנהלי השיווק של מותגי העל והמפרסמים הישראלים. בזמן שחברת 'פייסבוק ישראל' מגלגלת בישראל מחזור שנתי מוערך של כ-400 מיליון דולר שאחוזים ניכרים ממנו יוצאים מגבולות המדינה למקלטי המס של פייסבוק העולמית באירלנד, הסכומים המדוייקים אותם משקיעים המפרסמים בקידום הסרטונים בתוך הרשת החברתית, נשמרו עד כה בסוד.

JOY זה כסף
JOY זה כסף

במסגרת מחקר שמתפרסם היום באתר אייס, בשיתוף פעולה עם 'יפעת בקרת פרסום', חברת האחות של קבוצת קו מנחה של אבי בגס שמחזיקה בין היתר גם באתר 'אייס', נחשפים לראשונה סכומי העתק שמשקיעים המפרסמים בקידום תכני וידאו בלבד בתוך פייסבוק. על פי המספרים שנחשפים, עולה כי מרבית החברות משקיעות כיום יותר בקידום והפצה של התכנים, מאשר בהפקות עצמן.

קידומי הוידאו בפייסבוק וביו טיוב משתלמים במיוחד עבור משרדי הפרסום והמדיה, את העמלות השמנות של הטלוויזיה בימי הזוהר שלה, קשה למשרדים לשחזר, אולם הזירה החמה כיום היא כאמור הרשת החברתית, שם על פי מקורות בענף, גוזרים המשרדים עמלות מוצהרות שנעות בין 15%-20% ועמלות לא מוצהרות שמגיעות לעיתים לכדי 80%.

על פי הבדיקה של 'אייס' שמתייחסת לתקופה שבין ה-1 בינואר 2016 ל-23 בפברואר 2016, עולה כי חברת שטראוס השקיעה כ-540 אלף ש"ח בקידום סרטונים בפייסבוק, בראש הסרטונים, קמפיין joy שעלות הקידום שלו בפייסבוק נאמדת בכ-110 אלף ש"ח. חברת התקשורת 'בזק', שנחשבת לאחת המפרסמות הגדולות ברשת, השקיעה כ-280 אלף ש"ח בקידום הוידאו של קמפיין ספריית הקלאוד, חברת הוט, מתברגת במקום השלישי במדרג המפרסמים עם השקעה של כ-245 אלף ש"ח בקידום וידאו בפייסבוק.

על פי גורמים בענף, עולה כי הנתונים שהוצגו על ידי אייס אכן מדוייקים ומשקפים את היקפי ההשקעה של החברות בפרסום וידאו. בנוסף, על פי תשקיפים שונים וחיזוי מגמות, עולה כי השנה הקרובה תהיה שנת התוכן המותגי עם מאות הפקות מקור ייעודיות לפייסבוק ועלייה ניכרת בתקציבים שיופנו מהטלוויזיה לקידום תכני וידאו ברשת.

למזבלה נודע כי חברת 'פייסבוק ישראל' אותה מנהלת עדי סופר תאני, מפעילה טקטיקות מכירה שונות שנועדו לשכנע מפרסמים ומשרדים להשקיע יותר בקידום בפייסבוק. בפייסבוק נוהגים לצ'פר מפרסמים ומשרדים נבחרים עם שלל הבטחות, לרבות טיסות לחו"ל ואירוח במטה פייסבוק העולמי, השתתפות באירועים וכנסים עולמיים ועוד וזאת בתנאי שיעמדו ברף ההשקעה שנקבע, וזאת כחלק מהמאבק העיקש של פייסבוק מול יו טיוב בכל הנוגע לוידאו.

ראוי לציין כי גם גוגל ישראל נוהגת לצ'פר מפרסמים נבחרים שמשקיעים סכומים גבוהים בקידום בפלטפורמת ה-Adwords. בעבר הפעילה גוגל 'תוכנית שגרירים', שהעניקה תמורות שונות למנהלי קמפיינים ומשרדים. גוגל חיסלה את התוכנית הפומבית, אולם עדיין נוהגת לתגמל משרדים ומקדמים על פי מודלים שונים.

קידום וידאו בפייסבוק
קידום וידאו בפייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים