פייסבוק ישראל סגרה את עמוד 'קרניבורים עם חיוך על השפתיים' לאור דיווחים של טבעונים

קרניבורים עם חיוך על השפתיים
קרניבורים עם חיוך על השפתיים

עמוד הפייסבוק הפופולארי 'קרניבורים עם חיוך על השפתיים' של עמרי וייל וברק הררי שהיה מעוז אוהבי הבשר בפייסבוק, הוסר בשעה האחרונה מהרשת החברתית. העמוד שמנה למעלה מ-69 אלף חברים במועד ההסרה, היה במרכזן של התכתשויות רבות עם פעילי טבעונות, כאשר בתחילת 2016 אף הוגשה כנגד מנהלי העמוד, וייל והררי, תביעה על סך 300,000 ש"ח ע"י טל גלבוע, זוכה העונה השישית של תוכנית הריאליטי 'האח הגדול' ומי שנחשבת למובילת המחאה והטבעונית.

על פי גלבוע, תכני העמוד נהגו להשפיל אותה ולעשות לה שיימינג. בעקבות התביעה והסיקור התקשורתי, אלפי פעילים תומכי טבעונות ונגד התעללות בבעלי חיים, הגישו דיווחים לרעה (ריפורט) על התכנים השונים שפורסמו בעמוד 'קרניבורים עם חיוך על השפתיים'.

בחברת פייסבוק ופייסבוק ישראל לא סיפקו למנהלי העמוד הסבר להסרתו, מעבר להודעה היבשה והשגרתית כי העמוד הוסר לאחר שלא עמד במדיניות פייסבוק והפר את כללי הקהילה שלה. מנהלי העמוד מנגד טוענים כי לא עברו על תקנון פייסבוק.

הודעת ההסרה
הודעת ההסרה

למרות טענות הטבעונים, יש לציין כי עמרי וייל, ממנהלי העמוד, היה מהראשונים שתבע את חברת פייסבוק בישראל. במסגרת התביעה שהגיש וייל ב-2013 באמצעות עורכת הדין יעל תותחני, נטען (למרבה האירוניה) כפי פייסבוק מחקה באופן שרירותי וללא סיבה תכנים ששיתף ברשת החברתית ואף הקפיאה את פרופיל הפייסבוק האישי שלו. בית המשפט המחוזי בירושלים, אישר דאז את הגשת כתב התביעה למטה החברה בארצות הברית.

מעבר לכך שהסרת העמוד מעלה גם תחושה של פעולת נקם מצד חברת פייסבוק שכידוע עושה מעט מאוד בכדי להסיר עמודי הסתה ואלימות, יש לזכור כי עמודים ותכנים שעליהם מתקבל דיווח ברשת החברתית, זוכים לבדיקה וטיפול מצד דוברי השפה של התכנים המדווחים, דהיינו ההחלטה הסופית להסיר את העמוד, הייתה בידי עובד פייסבוק דובר עברית, שבהחלט יכול להיות שהיה בקיא בהיסטוריה המשפטית של וייל עם פייסבוק או מאידך להיות תומך נלהב במחאה הטבעונית או זו נגד התעללות בבעלי חיים.

סיבת הסרת העמוד
סיבת הסרת העמוד

כפי שהוצג מספר פעמים במזבלה, עובדי הרשת החברתית, נוהגים לערב את דעותיהם האישיות, בעיקר סביב סוגיות פוליטיות וחברתיות, בהחלטה האם להסיר או להשאיר עמודים ותכנים שנתקבל עליהם דיווחו. כך שיש לשאול שאלות מתבקשות; האם פייסבוק החליטה שהגיע הזמן להיכנס לנו לצלחת? או שמא שוב מדובר במקרה שבו אחד מעובדי פייסבוק בוחר להסיר או להשאיר תכנים בהתאם לדעות האישיות שלו?

על פי צילומי מסך שהגיעו לידי המזבלה מגולשים שדיווחו על פעילות העמוד, עולה כי פייסבוק הסירה את העמוד לאור "דברי שנאה והטרדה" (Hate Speech). כך שלא ברור מדוע פייסבוק שאינה פועלת להסרת עמודי הסתה ושנאה אמיתיים שקוראים לרצח ופגיעה בחפים מפשע, דווקא בוחרת להסיר פעם אחר פעם עמודים מסוג זה, במקום להתעסק תחילה בעמודים החשובים באמת, אלה שבגללם, כך גם על פי דבריו של השר גלעד ארדן ל'פגוש את העיתונות', אחראים באופן ישיר על שפיכת דמם של אזרחי המדינה.

על הסרת 'קרניבורים עם חיוך על השפתיים', כתבה טל גלבוע:

"הדף קרניבורים עם חיוך על השפתיים מעולם לא היה דף סאטירי כפי שהם טענו. אני שמה בצד את האובססיה שלהם אלי כבר כמה שנים אבל בשנתיים האחרונות היתה שם הסתה קשה נגדי ונגד טבעונים אחרים ברמה שנותרתי המומה ממנה. רבים ממגיבי הדף איחלו לי רצח ואונס (כמובן שהכל מתועד) והם סימנו לייקים. הם השוו עצמם ל"ארץ נהדרת" (כן, מה אני אגיד לכם? קפצתם מלא מעל לפופיק) שיורדים על ביבי. הם הכניסו למשוואה את הבנות שלי, לקחו פוסט של ילדה טבעונית בת 14 בתחפושת מקורית ובעיקר עצובה בפורים ואנשים ריטשו אותה שם בפנים. לא ילדה שעשתה משהו רע, רק העלתה למודעות את סבלם של בעלי החיים במשקים. ילדה אמיצה. לכל דבר שאנחנו עושים, פעולות למיניהן, תיעודים, לעבודה קשה ברשת יש מחירים, אף אחד מאיתנו לא מבקש דבר לעצמו".

טל גלבוע, מתוך פייסבוק
טל גלבוע, מתוך פייסבוק

"ויש ימים כאלו שאנחנו מרגישים שמישהו שם מכוון למעלה שהטוב ינצח. אלו נקודות מסוימות שאתה מרגיש שכוחות האור חד משמעית מצליחים לנצח את כוחות החושך. זה מאיר בכל מיני מקומות. פעולה שהצליחה אש. שופטים בבתי משפט שמסתכלים עלינו בעיניים מבינות ומעריכות. עוד הודעה ממש מודאגת של מועצת החלב. ארגון הבריאות העולמי שנתן נוקאאוט מהמם. האח הגדול. קירות שקופים וההצלחה שלה. ועוד ועוד אנשים מהממים שמצטרפים לצד הנכון ומתחילים לעשות. אנשים אמיצים וטובים".

"כשדף בסדר גודל כזה, שהושקעו בו כספים רבים, שאחד ממנהליו עומדת נגדו תביעה, שמנהל קשרים עסקיים עם מסעדות וקצביות, מקיים אירועים, כשדף כזה יורד, זה דבר לא מובן מאליו. יותר לא מובן מאליו שהדף ירד בגלל שעבר על חוקי הפייסבוק, על תקנון הפייסבוק העוסק ב-hate speech, הדף הזה נטף שנאה, מכוערת, אלימה כלפי בעלי חיים ואלימה כלפי בני אדם. שוב, הצדק הפציע, מפתיע, מרגש. (וחוץ מזה שאני ממש לא אוהבת שאנשים מרשים לעצמם להתעסק עם הבנות שלי). ועצה אחרונה לכל מי שכותב תגובה בפייסבוק וזה נכון לגבי כולם. תכתבו אך ורק מה שהייתם אומרים פנים מול פנים. אני יודעת שאני עומדת מאחורי כל מילה שאני כותבת". מתוך סטטוס שפירסמה טל גלבוע.

המזבלה פנתה למנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני ולמשרד היח"צ שלה 'שלום תל אביב' לבקשת תגובה. תגובת פייסבוק ישראל טרם התקבלה ותתעדכן באם תתקבל. יש לציין כי פייסבוק אינה נוהגת להגיב לפניות התקשורת בנושאי מדיניות.

עמרי וייל VS פייסבוק (מתוך חדר החדשות)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

23 תגובות לפוסט

23 תגובות

  1. הדף הזה הסית נגד קטינים טבעוניים (למי שרוצה פירוט אני אוכיח לו).
    בנוסף על כך גם טבעונים שלא פעילים ופחות מדברים על היותם טבעונים אותם תוקפים יותר ודוחקים לפינה… אז מה שאתם באים לעשות כל הקרניסטים זה לעודד את הטבעונים
    להיות פעילים ? הרי במקום לנסות לגרום לאנשים להתרחק מהטבעונות אתם, גורמים להם לשנוא יותר את אוכלי הנבלות/פגרים/בהמות…

    ואגב לכל האלו שחושבים שטבעונות זה טרנד חולף שידעו שמאז שהתחילה המהפכה או איך שאתם קוראים לזה "הטרנד" רק עלו האנשים הטבעונים. ובמקום לכבד את זה שגארי יורפסקי בא להרצות על דרך חיים חדשה, אנשים רק ירדו עליו ואיחלו לו איחולים לא נעימים והיו כאלה שגם העלילו עליו דברים. ובנוסף על זה לא שמעתי על מישהו שבא להרצות בארץ (ולא בדרך אלימה) ובמקום לקבל אותו למרות שלא אוהבים את הדרך חיים שלו, קראו לו אנשים ועיתונים להסתלק מהארץ.

  2. לא יעזור לטבעונים המופרעים האלה תיראו איך תוך זמן קצר העמוד עבר את כל עמודי הטבעונות זה שהוא נחסם כרגע לא אומר שהאג'נדה שלהם תנצח הרוב המוחלט אוהב בשר ולא יוותר עליו לא משנה מה יעשו,אני מאמין שהעמוד יוחזר ועומרי פטיש הטבעונים ינצח את טלרוע שלדעתי מזמן היתה צריכה להיות מאחורי סורגים.ועל כל עמוד שיסגרו נפתח אלף אחרים,אנחנו הרוב ואנחנו ננצח.

  3. צנזורה 2016 – הכל במטרה להגן על הנשמות "התמימות" והרגישות של כמה אנשים עם הפרעות אכילה

  4. התגובות פה בחלקן הן חלק מהסיכול הממוקד שנעשה לדף. גם טבעונים מכירים את בלוג מזבלה ויש להם יכולת ארגונית טובה.
    סגירת הדף הזה וסתימת הפיות הן חלק מטכניקה שהטבעונים לא זרים אליה – פאשיזם.

  5. טל גלבוע צילמה את הילדה שלה ופירסמה אותה בפומבי, לפי חוקי פייסבוק אין כאן עבירה על החוק מכיוון שאם התמונה אינה מוגדרת כפרטית (בהגדרות) אז היא שייכת לכולם ולא רק לטל גלבוע ולפייסבוק.
    ככה שלעשות שימוש בתמונה ולפרסם אותה מחדש לא עבר על שום כלל בפייסבוק.
    אפרופו קטינות, לא מזמן פירסמו שחברי הכת הטבעונית חטפו קטינה אוטיסטית מהרחוב ל"אתגר הקובייה" ללא ידיעת הוריה וגרמו לה לנזק נפשי.
    יאללה טבעונאצים, יש לכם עוד שקרים להפריך?
    אולי הפוסטמה הזאת מלמעלה, שקד בר רוצה לכתוב משהו? הרי היא טוענת בפוסט אחד שהטבעונים מלאי חמלה ואף פעם לא קראו לרצח אנשים ובפוסט שני ממליצה למישהו להתאבד רק כי השקפת עולמו שונה משלה.
    זה משהו אגב, שכל טבעוני חבר כת פסיכי חוטא בו, מצד אחד הם מטנפים את הפה הטבעונאצי שלהם באיחולי מוות ואונס לאנשים נורמליים שסה"כ אכלו בשר, ומצד שני הם חיים בסרט שהם חמלתיים וחסידי אומות עולם.

  6. זה לא בגלל הדיווח – ואני מסכים אם מה שמי שרשם – ניכר שהכתבה הזאת נכתבה עם תמיכה בדף הזה – מהדברים שהלכו בדף ההוא :

    – כל מיני דברים רעים על טל גלבוע והבנות שלה

    ילדה בת 14 (לא הבת של טל גלבוע) שנכנסים בה (שמו תמונה שלה אצלם וקיללו אותה – אם אני זוכר נכון אבל בוודאות היו קללות בתגובות שהדף עשה עליהן לייק )

    — וזה לא רק היא – אני ראיתי אותם רושמים שהם יעשו כל מיני דברים גסים לאמא של ילד בן 12 שהגיב אצלם (והוא לא רשם דברים מגעילים סתם הגיב נגדם) קיללו אותו ונכנסו בו חזק והדף עשה לייקים לכל התגובות המגעילות – ילד קטן והוא רשם שהוא בן 12 ! וגם ראו את זה מהתמונה שלו

    דף שהיה רושם לעוקבים שלו שקרים וחצאי אמיתות כל הזמן

    דף שהיה לוקח תגובות של קרניסטים והציג אותם בדף כאילו טבעונים רשמו אותם או מציג תגובה אחת משרשור של טבעוני שמקלל אבל לא מראים שתגובה מעל יש קרניסט שקילל בצורה גרועה הרבה יותר ועוד ועוד (אני ראיתי את המקור שלהם ומה העלו לדף והייתי בשוק איך הם משקרים לעוקבים שלהם בבוטות כזאת)

    והם ביקשו תרומות מהעוקבים למשפט שמתנהל נגדם כשאחד מאלו שנשפטים הוא קבלן – כמה נמוך אפשר להיות לבקש תרומה כזאת ?

    הם עשו מיליון ואחד דברים מעוררי סלידה נוספים

  7. "הם רשמו שכשרואים פעילים לפוצץ אותם במכות וכשביקרו אותם רשמו שזה בצחוק — רשמו סיפורים על טבעונים שהרסו והרביצו לאוכלי בשר וכשעימתו אותם עם המציעות הם רשמו שזה הכל בצחוק – למרות שכל התגובות בדף הזה מזועזעות מהדברים הנוראיים שהטבעונים עשו ולא קולטות שזה "בדיחה" של הדף"

    בתור אחד שהיה חבר שמה וראה תגובות, אני חושב שאתה חיי בסרט ומדמיין דברים, אבל היי, תמשיך להיות צמחוני, אולי עוד יפתחו לך העיניים מתישהו

  8. בא להגיב
    קולט כמה צמחונים/טבעוניים חופרים הגיבו פה כבר.
    מוותר על התענוג….
    פשוט ביזיון שפייסבוק באמת הסירה את הדף, ראיתי כמה סטטוסים שלהם מדי עם, רובם לא היו יותר מתמונות של בשר…. עם זאת, יש פ לא מעט טבעונים וצמחוניים "יפי נפש" שחיים בסרט….

    #עד מתי ויכוחים חסרי טעם עם צמחונים?
    #אנשים צמחוניים= אנשים חסרי טעם תרתי משמע.
    #חפרתם לי בצלחת כבר יותר מדי.

  9. אז הטבעונאצים עשו פעולת טרור בפייסבוק שבה הם דיווחו באלפיהם בצורה שיקרית שהעמוד מסית ובעל תכני שנאה.
    רק שאלה קטנה, כלפי מי בדיוק היה מיועד תוכן השנאה לכאורה? לפי תקנון פייסבוק ניתן להבין כי טבעונים הם לא גזע ולא דת (לפחות זה מה שחברי הכת האלו טוענים) ככה שהסיבה לסגירת הדף תמוהה ומסריחה מריח של פעולת טרור מסודרת של הכת הטבעונית.
    אני סמוך ובטוח שהעמוד שלהם יחזור.

  10. הרבה קרניבורים גם התלוננו על הדף הזה ועל זה שהוא כבר ממזמן הפך לדף של הסתה ואז מנהלי העמוד גם לכלכו עליהם. הדף הזה היה רווי הסתה ושנאה כלפי כל מי שלא מסכים עם ה"אג'נדה" שלו וטוב מאוד שנסגר. לא צריך להפיץ פה עוד שינאת חינם.
    אגב, חבל שהכתבה לא כתובה בצורה אובייקטיבית. ניכר שהכתב תמך בדף הזה וגם זה חבל בפני עצמו.

  11. עמוד מחורבן, טוב שסגרו אותו. נכנסתי לשם כמה פעמים ובמקום בדיחות מצאתי רק הסתה אלימה ולפעמים אישית נגד טבעונים, עם הומור גס וירוד. חלק מחבריי הטובים ביותר טבעונים וחלק לא, אבל הסתה לאלימות זה לא מצחיק, הסגנון שלהם דוחה ואני שמח מאוד שהגיעו אליהם.

  12. האתר הזה דרך אגב די נחמד – והמערכת תגובות חמודה לאללה – פשוטה וברורה

  13. אני מדבר על הדף הזה ואני לא מדבר על מגיב פה ושם שמעצבים מלראות סרטונים של התעללות בחיות רושם קללות ואיחולים מהעצבים – אני מדבר על הדף עצמו שרשם דברים נוראיים בתגובות כולל הסתה לאלימות – לא יודע לגבי דפים אחרים אני יודע לגבי הדף הזה

    – הם רשמו שקרים נוראיים ברצינות גמורה וכשמישהו היה מתקן אותם ורושם איך הם חירטטו הם היו רושמים "הכל בצחוק" —- היו רושמים נתונים שתעשיית המזון מהחי לא מזהמת שתיקנו אותם הם רשמו שהם סתם הידבדחו

    הם רשמו שכשרואים פעילים לפוצץ אותם במכות וכשביקרו אותם רשמו שזה בצחוק — רשמו סיפורים על טבעונים שהרסו והרביצו לאוכלי בשר וכשעימתו אותם עם המציעות הם רשמו שזה הכל בצחוק – למרות שכל התגובות בדף הזה מזועזעות מהדברים הנוראיים שהטבעונים עשו ולא קולטות שזה "בדיחה" של הדף

    חבל שהדף לא קיים היית עושה פה העתק הדבק של הדברים הנוראיים שהם רשמו שם

    לגבי שמחה לעד – כל פעם שיש כתבה על סינים שאוכלים בשר – יש איחולים זוועתיים זוועתיים מצד אוכלי בשר שמאחלים לכל הסינים למות ולילדהם למות ושישרפו וכו וכו —- אבל אם טבעוני מאחל רבע מהאיחולים האלו כשרואים התעללות בפרה או תרנגול הוא סופג ביקורת מפה ועד הודעה חדשה

    ואני נגד קללות ו"איחולים" מכל סיבה שהיא — אבל הצביעות של אנשים שכשרואים שחיטה של כלב הם מנבלים את הפה וכשרואים איזה תרנגול בעל עיוות גנטי גורר את עצמו על קרקע הלול ומישהו רושם "איחול" פתאום הם קופצים עליו ומבקרים אותו …. צביעות על

    כמו

  14. הדף שנסגר נוהל ע"י עמרי וייל שלוקה בתסמונת פשעים של שנאה, וטוב שהוא נסגר.

  15. עבודות – יש לך את זה ביותר שקרים?
    כי אני יכול להביא למשל צילומי מסך מהעמוד של ALF שבו ה"פעילים" של כת הטבעונות קוראים לאונס נשים, לרצח גברים, שמחים לעיד על נפגעי טרור או תאונות רק כי אותם אנשים אכלו בשר.
    אז מר בחור, קצת פרופורציות לא יזיקו לך. יש חתיכת הבדל בין דף הומוריסטי כמו קרניבורים ודף הסתה של חברי כת פסיכופתים כמו אלף לדוגמה.

  16. הם היו עושים עוד הרבה הרבה דברים לא בסדר – אני פשוט לא זוכר את כולם ואני לא זוכר את כל השקרים שלהם (החסה זה סתם משהו שאני זוכר אבל הם רשמו שקרים הרבה הרבה יותר בוטים)

  17. כמה דברים שהדף הזה היה עושה :

    * קבוע היו רושמים דברים מגעילים על טל גלבוע
    * רושמים שקרים לעוקבים שלהם לדוגמא : כמו שלחסה אין שום ערך תזונתי
    * רושמים הסתות לפעול באלימות נגד טבעונים רק בסוף היו כביכול הופכים את זה לבדיחה
    * הם שמו דברים שקרניסט רשם והציגו אותם כאילו טבעוני רשם אותם
    * היו לוקחים קטעי תגובות משרשורים שמציגים באור רע טבעונים – אבל לא מראים את התגובה מעל שעושה סדר והגיון בכל העיניין
    * היו מדביקים תמונות של מגיבים אצלם בדף ולא מגיבים שקיללו או עיצבנו אלא סתם כאלו שהגיבו בנחמדות בדף ותיקנו אותו

    פשוט היו עובדים על הקוראים שלהם והתייחסו אל קוראיהם כאילו הם מטומטמים
    * ילד קטן שהגיב בדף שם והם ונאמני הדף רשמו איחולים מאוד מאוד מפורטים על מה שיעשו לאמא שלו – לילד בבית ספר יסודי

    ואני טבעוני ימני ובעד שיסגרו גם דפים של החמאס ושל אנשים שמעודדים לטרור – וטוב שסגרו את הדף הזה

  18. נורא ואיום, מקווה שפייסבוק וחברי הכת הטבעונית ישלמו על הטרור וסתימת הפיות שלהם.

  19. "כך שלא ברור מדוע פייסבוק שאינה פועלת להסרת עמודי הסתה ושנאה אמיתיים שקוראים לרצח ופגיעה בחפים מפשע דווקא בוחרת להסיר עמוד שכל עיסוקו היה בפעילות נגדית לזו של "ההסברה הטבעונית"."

    א. פייסבוק כן פועלת כך.
    הדף הזה שהוסר קרא לרצח ופגיעה בחפים מפשע, בעלי החיים.

    ב. סבבה. גם דפים של פעילי דעאש וחמאס וכו' כל עיסוקם הוא בפעילות נגדית לזו של "ההסברה הציונית" או "ההסברה של העולם המערבי לפיה זה לגיטימי לא להיות מוסלמי ולא לפעול בדרך של מלחמת קודש".

  20. אני, ממש לא. כותב הכתבה אוכל בשר בצורה מבוקרת ומכיר בסבל הנוראי של בעלי החיים ולאור כך מנסה לצמצם משמעותית את צריכת הבשר מבלי לשטוף את מוחם של אחרים שכן אוכלים.

  21. ודרך אגב – גם הכתבה הזאת מוטה ורשומה בצורה שברור שהכותב תומך בדף הזה – שלמרות שעשה טוב לטבעונות כי עשה שם רע למי שנגדה והגביר את ההתעסקות בטבעונות היה מעצבן נורא — הם רשמו בו המון שקרים לקוראים שלהם וסילפו את המציאות לחלוטין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים