עובד מחלקת הבידוק של פייסבוק נאלץ לנוס על נפשו לאחר שזהותו נחשפה

דאעש מחפש את עובדי פייסבוק
דאעש מחפש את עובדי פייסבוק

באג במערכות פייסבוק, חשף בשוגג את פרטיהם האישיים של למעלה מ-1,000 בודקי תוכן ממחלקת המודרציה של פייסבוק, כך מדווח הבוקר הגרדיאן הבריטי. אחד העובדים שעסק בבידוק וניטור של תכני הסתה וטרור עליהם התקבל דיווח ונחשף, נאלץ לנוס על נפשו ולרדת למחתרת.

עיתון הגרדיאן ממשיך לחשוף סיפורים מסעירים על פייסבוק. זהותם של עובדי מחלקת בידוק התוכן של פייסבוק שפועלים מ-22 מחלקות שונות ברשת החברתית במיקומים שונים בעולם, בהם אירלנד, ארה"ב, הודו, הפיליפינים ומדינות אירופאיות, נחשפו באחרונה בעקבות באג במערכת ניטור ובידוק התוכן של פייסבוק. העובדים שאמונים על חריצת גורלם של תכנים שסומנו כלא הולמים ע"י גולשי פייסבוק; תוכן מיני, הסתה, טרור ושנאה, עושים את עבודתם תחת מעטה חשאיות, אולם בעקבות באג שהציג את הפרופיל האישי שלהם בהודעות שקיבלו גולשים על הסרת התוכן, נחשפו פרטיהם האישיים.

מדובר בלמעלה מ-1,000 עובדי פייסבוק כאשר 40 מהם לפחות עובדים במחלקת ניטור הטרור במטה האירופאי של פייסבוק בדבלין, אירלנד. כשישה מהם, שפרטיהם נחשפו, הוגדרו על ידי קציני הביטחון של פייסבוק בחשיבות גבוהה, לאחר שבעקבות זליגת המידע, פרטיהם האישים נצפו על ידי פעילי טרור. אחד מהם, יליד עירק בשנות ה-20 המוקדמות לחייו שעבד ממטה פייסבוק באילנד, ברח מהמדינה לאחר שלטענתו כ-7 אנשים הקשורים לארגון דאעש צפו בפרופיל האישי שלו.

ברשת החברתית ישנן עשרות אלפי קבוצות סגורות ונסתרות בהן מלמדים צעירים מוסלמים כיצד לבצע פיגועים בצורה אפקטיבית כך שיגרמו לנזק מירבי. בזמן שפייסבוק מאפשרת למרבית הקבוצות לפעול באין מפריע מתוך אינטרסים כלכליים, מעת לעת הרשת החברתית סוגרת מספר קבוצות, רק בכדי לחזות כיצד על כל אחת שנסגרת, צצות עשרות ומאות חדשות.

הבאג השפיע על עובדים שניטרו קבוצות שכאלו. לאחר הסרת מנהל הקבוצה שנחשד בעידוד פעולות טרור, יתר מנהלי העמוד (אדמינים), הצליחו לראות את פרטיו של עובד הבידוק של פייסבוק (מודרייטור) בלוג הפעילות של הקבוצה, ובכך פרטיהם האישיים של כ-1,000 עובדים נחשפו בפני פעילי טרור פוטנציאלים. על פי אחד העובדים, פרטיהם האישים של כ-6 עובדי פייסבוק ממחלקת ניטור הטרור, נצפו על ידי פעילי דאעש, חיזבאללה וארגוני טרור נוספים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים