עומרי חיון פותח פה על פייסבוק – קורא לגופי התקשורת להשיב מלחמה

תמונה: marketingland
תמונה: marketingland

עומרי חיון, בלוגר הרכילות והבידור שאתרו ידע ימים טובים יותר, משגר בדקות האחרונות אימייל המוני לכתבי דיגיטל ועיתונאים בו הוא מאשים את חברת פייסבוק ישראל ב"הריסת האינטרנט". לטענת חיון, פייסבוק פעלה בשבועות האחרונים בכדי לקזז בחשיפה האורגנית של עמודי הפייסבוק מתוך מטרה לכפות עליהם לקדם בתשלום את תכניהם. "חייבים להשיב מלחמה ולהעלות את הנושא לכותרות" כך הוא כותב.

מתוך האימייל של חיון: "אחרי שהרסו את האינטרנט גרמו לכולם לשכוח שאפשר לחפש כתובת של האתר בשורה למעלה ופשוט להיכנס, חסמו אנשים וכתבים שמבקרים אותה – פייסבוק עלו שלב והורידו למאות עמודים, כתבים, כוכבי רשת ואתרי תוכן את החשיפה ב-50% בשבועיים האחרונים. אסור לשתוק – גונבים אותנו, מנסים בכוח שנשלם להם ונעזור להם במלחמה מול יוטיוב ולא נשלח גולשים מחוץ לפייסבוק. חייב להשיב מלחמה ולהעלות את הנושא לכותרות!".

"הרגו לי את החשיפה"
"הרגו לי את החשיפה"

לדברי חיון הוא פנה לכמה וכמה עובדי פייסבוק בניסיון לקבל תשובות. בין אותם עובדים גם אלעד ברינדט שביט, סמנכ"ל בחברת פייסבוק ישראל שלאחר שחיון פנה אליו, הנ"ל חסם אותו, כך לדבריו. חיון מצרף לאימייל לכידות מסך של שיחות עם גורמים שונים, לפיהם עולה כי מרביתם חוו ירידה של עשרות אחוזים בחשיפה האורגנית בשבועות האחרונים.

חיון: "בימים האחרונים פייסבוק הורידו משמעותית את החשיפה להמון המון עמודים – סלונה, מעריב, הצינור, הפטריה, nrg גם לכוכבי רשת כמו גיא גולד ויותם זמרי והצל וכמובן שגם לי. אני נסיתי לנהל מספר שיחות עם היחצ של פייסבוק "שלום תל אביב" שם נאמר שזה עבר לגורמים אחרים ושהם ״בודקים״ – כמובן שלא תהיה שום תשובה. בנוסף נסיתי לקבל תשבות מעשרות עובדים אחרים בפייסבוק שלא טרחו לענות. אלעד ברינדט, קולגה שבעבר ניהל את אתר 'msn' עבד איתי על בלוג שלי במשך שנה בשיתוף MSN נענע10, כיום הוא עובד בפייסבוק ובתגובה לשאלה והנסיון להעזר בו הוא חסם אותי. הזלזול של עובדי פייסבוק באנשים, כתבים ובכלל כחברה מכוער מאד. כל זה מצטרף לביקורת הקשה סביב מחיקת העמודים וחסימת המבקרים שלה."

ירידה של 29% בשבוע
ירידה של 29% בשבוע

"מדובר בחברה שהורסת את האינטרנט"
"אימי עירון, מנהלת של אתר 'סולנה' זועמת, הצל מדווח על ירידה של יותר מ-50 אחוז בחשיפה בשבועיים האחרונים. גיא לרר מספר על ירידה חדשה בעמוד "הצינור" ואף עיתונאי לא מסקר את הסיפור החשוב הזה. מדובר בחברה שהורסת והרסה את האינטרנט, היא הופכת אותנו לבובות שרודפים אחרי כמה לייקים וכניסות כאילו גנבנו מהם. כאילו אנחנו לא כבר יותר מעשור יצרני התוכן הכי גדולים שלה. פייסבוק נלחמת נגד יוטיוב ועל מפרסמים שיקנו פרסומות בתוך הסירטונים שלהם כי שם כרגע נמצא הכסף הגדול. וכל מטרתו של השינוי הזה הוא בשביל שאף גולש לא יצא מפייסבוק. בעמוד שלי שיש בו מעל 280 אלף לייקים שנפתח לפני יותר מעשור. העמוד היה מגיע למאות עד מיליון חשיפות לכל פוסט, עשרות אלפי לייקים[…]".

"לפני כשנה הייתה ירידה חזקה בחשיפה בכל העולם. אבל בשבועיים האחרונים זה חצה כל גבול וכולם סובלים מזה, צריך להחרים, לשתף פעולה ולהבהיר לפייסבוק שהיא לא יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה. בשבועיים האחרונים, לא משנה איזה כתבה אפרסם, אם היא מעניינת יותר או פחות זה יביא אלפים בודדים לכתבה שעד לפני מספר ימים זה היה מביא עשרות ומאות אלפים.. חייב להפוך את זה לדיון ציבורי ואולי בפעם הראשונה לבקר את התנהלות פייסבוק שמזלזלת לאורך שנים ביצרני התכן שלה. יש המון עמודים, כתבים ואנשי רשת שם אצלהם מתרחשת ירידה דרסטית בחשיפה לפוסטים.. אפילו גיא לרר לא מצליח להשיג גורמים בפייסבוק שיטפלו בזה. אסור לשתוק לבזיון בחסות פייסבוק. אגב, אין שום ירידה בחשיפה בעולם או שינוי של פייסבוק העולמי- מדובר בשינוי שחל רק בישראל כבר שבוע וחצי." (מתוך המייל של חיון).

"הם רוצים שנשלם"
"הם רוצים שנשלם"

החשיפה האורגנית יורדת
יש לציין שעל פי בדיקה עולה כי חיון צודק – באם אכן חלה ירידה בחשיפה האורגנית יתכן והיא נקודתית לישראל. בהקשר זה יש לציין כי החשיפה לתכניהם של עמודי פייסבוק ישראלים גבוהה משמעותית מהחשיפה של עמודים בחו"ל שם היא נאמדת בכ-1-5% בממוצע (עמודים גדולים). בתוך כך מספר בעלי עמודים מספרים למזבלה על ירידה בתפוצת הסטטוסים, בדגש על תפוצת קישורים בשבועות האחרונים, ומנגד עמודים שאינם עוסקים בהפניות גולשים מחוץ לפייסבוק (קישורים), מדווחים על עסקים כרגיל.

בבלוג הניוזרום של פייסבוק החברה נוהגת לעדכן מעת לעת על שינויים אלגוריתמים בניוזפיד שמשפיעים על החשיפה האורגנית. פייסבוק אומנם מעדכנת עשרות ומאות פעמים בשנה את האלגוריתם שלה, אולם כאשר מדובר בשינויים שעתידים לקזז משמעותית בחשיפה, החברה נוהגת לפרסם זאת במקבל ליישום השינויים. השינוי האחרון כך על פי הבלוג של פייסבוק נעשה בחודש יולי.

חברת פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב לפניות בנושאים דומים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. יצרני תוכן? חלק גדול מאותם קוזאקים נגזלים הם גנבי תוכן. הם מפרסמים פוסטים שעוברים על חוקי פייסבוק כל שעה ביום – הדבר היחיד שהם עושים זה מפרסמים פוסטים של אחרים אבל לא בשיתוף אלא בצילומי מסך וכך הם גם נהנים מתוכן של אחרים וגם לא נותנים עליו קרדיט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים