מזבלה.קום

דו"ח Vigo: הקאמבק של סטטוסים מצייצים במספרים

סטטוסים מצייצים - Vigo (קרדיט תמונה: PixaBay)
סטטוסים מצייצים – Vigo (קרדיט תמונה: PixaBay)

חברת הניטור ומחקרי המדיה החברתית Vigo (ויגו) מקבוצת יפעת, בדקה עבור המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' את אפקט חזרת עמוד סטטוסים מצייצים של אבי לן שהושב באחרונה לאוויר הרשת החברתית לאחר 3 שנות גלות. בשבוע האחרון נרשמו כ-190 אייטמים בתקשורת שבישרו על החזרת העמוד ועל הקרב המשפטי בין לן לפייסבוק – מפסק הדין שניתן עד להליך הערער של פייסבוק לעליון והבקשה לביזיון בית המשפט שהוגשה ע"י הצוות המשפטי של לן – עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד.

כ-2,800 פוסטים נרשמו ברשתות החברתיות על חזרתו של סטטוסים מצייצים, כאשר 62% מהשיח על חזרתו של העמוד נכתב ע"י הברנז'ה התקשורתית בטוויטר, בפרופילים אישיים ובזירות הברנז'איות בפייסבוק ולא על ידי הציבור הרחב. השיח סביב החזרת העמוד היה מעורב – 53% מהשיח על 'סטטוסים מצייצים' היה מפרגן ושמח בעיקר על הניצחון מול פייסבוק ו-47% מהשיח היה ביקורתי ונסב סביב התעסקות היתר בנושא והטענה כי 'סטטוסים מצייצים' נמחק מסיבה מוצדקת. על אף השיח המעורב על סטטוסים מצייצים, הגולשים היו איתנים בדעותיהם כלפי השחקנים האחרים בפרשה.

סטטוסים מצייצים (ארכיון) - חזר עם 50 אלף לייקים פחות
סטטוסים מצייצים (ארכיון) – חזר עם 50 אלף לייקים פחות

עורך דין גיא אופיר, שייצג את "סטטוסים מצייצים" זכה אמנם להיקף אזכורים נמוך של עשרות שיחות בלבד, אולם 80% מהן היו חיוביות ותיארו את אופיר כ"מי שניצח את פייסבוק". מנגד פייסבוק אוזכרה ב-700 שיחות ומנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני ב-100 שיחות. שניהם ספגו 75% ביקורת שלילית, תוך שימוש בביטויים קשים כגון "עריצות", "ביזוי" ועוד. גם אבי לן עצמו, ספג בעיקר התייחסויות שליליות, כאשר נדמה כי מרבית הברנז'ה סולדת ממנו בגלל אירועי עבר המשליכים על ההתייחסות אליו גם סביב הפרשייה הנוכחית.

'סטטוסים מצייצים' חזר לפייסבוק עם 670 אלף עוקבים, שהם כ-50 אלף איש פחות מיום הסרתו ועם היקף משתנה של אינטראקציות שנע בין 1500 ל-5000. לפני 3 שנים היה מדובר בהיקף מוביל לדף בישראל, אולם היום הוא ככל הנראה לא יספיק בכדי להכניס את העמוד לעשירייה הראשונה שכן מרבית ערוצי התקשורת המרכזיים ועמודי סטטוסים מקבילים כבר זוכים לנתונים גבוהים מאלה. במקביל, בשלוש השנים האחרונות ובעיקר בשבוע האחרון נפתחו עשרות עמודים מפרי זכויות יוצרים תחת השם "סטטוסים מצייצים", מצב המקשה מאוד על גולשים חדשים לאתר את העמוד ולהמשיך לעקוב אחריו, במיוחד לאור העובדה שהוא עדיין אינו מופיע בחיפוש הפנימי של פייסבוק.

ולמרות הדברים, נראה שלמעט חיבתה של התקשורת שניצלה את המומנטום בכדי "להחזיר" לפייסבוק, שיח הגולשים היה בהיקפים נמוכים מהמצופה, ככל הנראה לאור מעשיה של פייסבוק בטרפוד חשיפת העמוד ותכניו. אולם בשלב עדיין מוקדם מלהסיק מסקנות, אחד הסרטונים שעלה בסטטוסים מצייצים לפני יומיים, הצליח להניב מספרים שמזכירים את ימיו הטובים של העמוד – כ-15 אלף לייקים ותגובות, 2300 שיתופים ו-413 אלף צפיות, שהם על פי הערכות למעלה 1.3 מיליון חשיפות גולשים.

סטטוסים מצייצים - אינפוגרפיקה
סטטוסים מצייצים – אינפוגרפיקה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים