גניבה ספרותית בפייסבוק? YNET של ידיעות אחרונות מואשמת בגניבת הקונספט של סלפי ספרותי

מחאה בפייסבוק: YNET מאושמים בגניבת קונספט - סלפי ספרותי
מחאה בפייסבוק: YNET מאושמים בגניבת קונספט – סלפי ספרותי

עמית שביט ונוגה אלמי-הנטקה, עובדות לשעבר באחת מרשתות הספרים הגדולות בישראל, אשר הקימו לפני כחודש את עמוד הפייסבוק 'סלפי ספרותי' המציג תמונות סלפי של אנשים עם ספרים וזאת במטרה לעודד ולקדם את תרבות הקריאה בישראל, טוענות היום על פני דף הפייסבוק שלהן, כי אתר החדשות YNET של קבוצת ידיעות אחרונות, "גנב" להן את הקונספט וסיפח אותו לתחרות גולשים 'סלפי ספר' אשר התקיימה בעמוד הפייסבוק של אתר החדשות וזאת במסגרת קידום 'חודש הקריאה' בשיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט.

במסגרת פעילות הפייסבוק של YNET, התבקשו הגולשים להעלות תמונות סלפי שלהם עם ספרים. הפעילות אומנם הסתיימה, אך שביט ואלמי-הנטקה לא מתכוונות לוותר על השאלת הקונספט. בקמפיין המחאה אשר השיקו השתיים כנגד YNET, הוחלפו תמונות הסלפי עם הספרים בשלטים אשר עליהם נכתב: "ynet העתיקו לי את העמוד".

שביט מסרה למזבלה: "חשוב לי לציין שכל מה שביקשנו הוא קרדיט, כדי שאנשים ייחשפו לעמוד שלנו וימשיכו לפרסם תמונות עם ספרים ולהפיץ קריאה בצורה כיפית גם אחרי שהפעילות תגמר. כתב ממדור ספרות של שבעה לילות ראיין אותנו טלפונית לגבי העמוד לפני מספר שבועות, זו אחת האינדיקציות שלנו לכך שאכן מדובר בהעתקה." מ-YNET לא נמסרה תגובה עד למועד הפרסום.

>> קליק לביקור בעמוד 'סלפי ספרותי'
>> הפעילות של YNET הסתיימה – קליק לכידת מסך.

מחאה בפייסבוק: YNET מאושמים בגניבת קונספט - סלפי ספרותי
מחאה בפייסבוק: YNET מאושמים בגניבת קונספט – סלפי ספרותי
מחאה בפייסבוק: YNET מאושמים בגניבת קונספט - סלפי ספרותי
מחאה בפייסבוק: YNET מאושמים בגניבת קונספט – סלפי ספרותי

תמונה שמופצת על ידי עמוד סלפי ספרותי:

גועש בפייסבוק: YNET מואשמת בגניבת קונספט - סלפי ספרותי
גועש בפייסבוק: YNET מואשמת בגניבת קונספט – סלפי ספרותי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. YNET, כמה אופייני… איזה ברור שזאת העתקה. אולי עשו את זה לפני אבל התיזמון והמיקום קרובים באופן מחשיד משהו! שלפחות יתנצלו או יתנו קרדיט הקקות

  2. אמממ… לא נעים לי לומר לכן אבל זה מה זה לא "קונספט" שלכן… עשו את זה כל כך מזמן לפניכן בארה"ב. חבל לקפוץ בראש.. אתן יודעות… אמריקה זה במרחק הקלקה מכאן. שימו לב שאתן דורשות קרדיט למשהו שמישהו אחר המציא הרבה לפניכן

  3. בס"ד. לא נעים לראות בריונות שכזו. חבל. במשפט קרדיט קטן וקישור למקור, הייתם יוצאים הוגנים ומכבדים את המעמד שאליו אתצם מכוונים "העיתון של המדינה " – מקווה שתתקנו את המעוות.

  4. זה פשוט מחריד – הכוחניות והרוע של Ynet/ למה לגנוב? למה לא לעבוד ביחד ולהציע שיתוף פעולה? לתת קרדיט!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים