עדי סופר תאני: "חוץ מהמשפחה שלי, הדבר שאני הכי אוהבת זה את מדינת ישראל"

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

אירוע מיוחד של ארגון הבוגרים של המרכז הבינתחומי הרצליה התקיים באחרונה במלון הילטון תל אביב. לאירוע הוזמנו כ-300 מבוגרי הבינתחומי למפגש מצומצם, במסגרתו זכו להרצאות וסשן שאלות ותשובות (שאושרו מראש) עם כמה מבכירי חברות האינטרנט המשפיעות בעולם, ביניהם מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, רוסיה, יתר מדינות המזרח התיכון ואפריקה ומנכ"לית חברת פייסבוק ישראל עדי סופר תאני. האירוע התקיים במעמד פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד הבינתחומי.

כנהוג או לא, באירועים מסוג זה, המוזמנים אשר ביקשו להעלות שאלות בפני ברנד וסופר-תאני, נאלצו לאשרן מראש בפני ארגון הבוגרים, לא מדובר בצעד חריג מדי באירועים מסוג זה, אך אולי מספיק בשביל לגרום לכך שכמה מבוגרי הבינתחומי שהוזמנו לאירוע, הפנו את תשומת ליבה של המזבלה לנושא.

אימייל שהגיע לידי המזבלה
אימייל שהגיע לידי המזבלה

סביר כי באירוע שבו נוכחים גם מנכ"ל גוגל ישראל וגם מנכ"לית פייסבוק ישראל, יעלו שאלות נוקבות, בעיקר סביב אי תשלום מיסים בישראל, התנהלותן של שתי חברות הענק בכל הנוגע למדיניות החברות, הורדת תכנים שונים הן מהרשת החברתית והן ממנוע החיפוש, כפי שקרה במקרה של באים לבנקאים וכמובן לעניין סוגיית אי-הסרת מרבית מהתכנים שהסיתו לפגיעה בחיי אדם, משני הצדדים.

באחד האימיילים שנשלח למזבלה בזמנו נכתב: "זאת בושה שבוגרים של הבינתחומי צריכים לאשר שאלות מראש".

לסופר-תאני וברנד יש מה לחשוש משאלות פתוחות, מעבר לכך ששתי החברות אינן משלמות מיסים בישראל בהיקפי ענק, בחודשים האחרונים פייסבוק וגוגל ישראל זוכות לפידבקים לא מחמיאים במיוחד מצד פעילים חברתיים שונים, בראשם מיזם 'באים לבנקאים' של ברק כהן וערן ורד שאף נמצאים בימים אלה בהליכים משפטיים מול גוגל לאחר שעמוד הבית של האתר הוסר ממנוע החיפוש לאור צו מיסתורי. גם אבי לן, מפעיל עמוד 'סטטוסים מצייצים' שהוסר מהרשת החברתית נמצא בהליכים משפטיים נגד חברת פייסבוק ישראל.

עדי סופר תאני, מאיר ברנד (יח"צ, פורבס)
עדי סופר תאני, מאיר ברנד (יח"צ, פורבס)

גם לגולשים ישנה ביקורת קשה כלפי התנהלות פייסבוק ישראל, במיוחד לאור גל החסימות הנרחב וההסתה המתגברת ברשת החברתית בחודשים האחרונים. לתיבת המזבלה נחתו בתקופה האחרונה מאות תלונות של גולשים שהפרופילים שלהם נחסמו באופן שרירותי על ידי פייסבוק וזאת ללא מתן הסבר או סיבות לחסימה כל זאת כמובן אל מול ההסתה הגועשת ברשת החברתית שממשיכה באין מפריע.

בחברת פייסבוק ישראל לא רוצים לענות לשאלות קשות, הם מחליפים מספרי טלפון כמו גרביים, העיקר שאלו לא יזלגו החוצה לציבור הרחב. גם במערך יחסי הציבור של פייסבוק ממשיכים להתעלם מהפניות וכזכור כפי שנחשף במזבלה, אף מנתקים שיחות לעיתונאים שמתקשרים.

עתה עלה לרשת סרטון של האירוע שהתקיים בהילטון, על פיו ניתן להבין כי גוגל ופייסבוק לפחות ברמה המקומית אינן רואות עצמן כחברות מתחרות, ההפך הוא הנכון, הן קולגות לתחום. יש שיגידו שזה בסדר, יש שיגידו שלא, יש שיגידו שהם מתאמות מהלכים שונים ויש שיגידו שלא.

אך אולי הנסתר מכל היא מדוע דווקא סופר-תאני וברנד, שבכל ראיון או ניסיון לראיון מצד התקשורת מתנערים פעם אחר פעם מהאחריות שלהם כשלוחה מקומית להסיר את התכנים המסיתים לרצח ופגיעה בישראלים, דווקא בוחרים לציין בסשן השאלות הקצר שהאהבה הגדולה שלהם היא מדינת ישראל.

דמוקרטיזציה על פי סופר-תאני וברנד מתוך האירוע (קרדיט פייסבוק)

לעניין אישור השאלות מראש, נמסר מהבינתחומי: "כפי שנהוג באירועים שמתנהלים בפורמט של שאלות ותשובות ובמטרה לשמור על הסדר והארגון התקינים של האירוע, הבוגרים נתבקשו להעביר מראש את השאלות.

עדי סופר תאני, מתוך פייסבוק
עדי סופר תאני, מתוך פייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים