פייסבוק עתרה לבית המשפט העליון במטרה להשבית בשנית את סטטוסים מצייצים

עדי סופר תאני, אילוסטרציה
עדי סופר תאני, אילוסטרציה

חברות פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד לא קיבלו בעין יפה את החלטת השופט המחוזי בחודש שעבר שפסק כי עליהן להחזיר לאוויר את עמוד סטטוסים מצייצים של אבי לן לאחר 3 שנות הרחקה. עתה פייסבוק פונה לבית המשפט העליון במטרה להפוך את ההחלטה לכזו שתאפשר לה להשבית מחדש את סטטוסים מצייצים.

עמוד הפייסבוק הפופולארי שהוסר בינואר 2015 לאחר שפורסם בגלובס כי מפעיליו פרסמו תוכן שיווקי של צד שלישי, וזאת בניגוד לתנאי הפלטפורמה דאז, הושב לאוויר לאחר 3 שנים בחודש שעבר לאחר מאבק משפטי ממושך בין אבי לן ועדי בנטוב לן שמיוצגים על ידי עורכי הדין רועי בן דוד וגיא אופיר אל מול פייסבוק ישראל, פייסבוק אירלנד ופייסבוק ארצות הברית שמיוצגים ע"י עורכי הדין שי כגן, פיני דואק ויעקב שרביט מ'הרצוג פוקס נאמן.

החזרתו של סטטוסים מצייצים בהתבסס על פסק הדין של שופט המחוזי רחמים כהן, לוותה בקשיים ועיכובים ערמומיים במיוחד שתוכננו ע"י פייסבוק מתוך תקווה שהיא תצליח לצנן את הבאזז והסיקור התקשורתי סביב ההפסד הצורם. בין היתר כפי שנחשף במזבלה, שקלו בפייסבוק להסיר את הפרופיל של אבי לן, העלימו את סטטוסים מצייצים ואת הפרופיל של אבי לן מהחיפוש בפייסבוק וכן גם הגישו את בקשת עיכוב הביצוע דקות רבות לאחר פקיעת הצו להחזרת העמוד ובעקבות כך הואשמו בביזיון בית המשפט.

בקשת הערער של פייסבוק והרצוג פוקס נאמן
בקשת הערער של פייסבוק והרצוג פוקס נאמן

כל אלה וניסיונות נוספים לא הצליחו את הבאזז וסטטוסים מצייצים כבר התברג ברשימת ה-30 העמודים החזקים בישראל. במקביל, הוגשה ע"י סטטוסים מצייצים תביעה נוספת כנגד פייסבוק והמנכ"לית עדי סופר תאני, הפעם על הפרת סימן המסחר של אבי לן, לאור כך שכ-100 דפים ברשת החברתית עשו שימוש בלוגו הציפור הכתומה ופייסבוק מצידה סירבה להסירם.

היום כאמור הגישה פייסבוק ישראל ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה להחזיר את סטטוסים מצייצים לרשת החברתית. המניע שמאחורי הבקשה הזוי – שכן כל המשך מאבק משפטי שקשור לפייסבוק, רק ממשיך את הסיקור השלילי סביב פעילות החברה בישראל ובפרט סביב המנכ"לית – עדי סופר תאני.

עו"ד גיא אופיר שמייצג את סטטוסים מצייצים מסר: "פייסבוק מנסה להלך אימים על אזרחים שחלילה יעיזו לצאת נגדה ומשקיעה את כל המשאבים האינסופיים שלה נגד האזרח הקטן. הניסיון של פייסבוק ליצור משוואה לפיה אנשים שיתבעו אותה וינצחו יותשו בהליכי ערעור נוספים, לא יצלח – כפי שלא צלח ניסיונה עד עתה. אני מאמין שבית המשפט העליון לא יראה בעין יפה את ניצול המשאבים האינסופיים של פייסבוק לטובת התשה, ויטיל הוצאות נוספות על פייסבוק, כפי שהוטלו עליה לפני חודש (225 אלף שקל)".

>> להודעת הערעור המלאה של פייסבוק ב-PDF
חברת פייסבוק ישראל ו'הרצוג פוקס נאמן' סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים