מזבלה.קום

פייסבוק בעידכון נוסף: "יותר תוכן אישי וסיפורים אינפורמטיבים, פחות תוכן מסחרי"

פייסבוק עידכוני ניוזפיד
פייסבוק עידכוני ניוזפיד

פייסבוק (facebook) ממשיכה עם סדרת העידכונים שלה בניוזפיד של הגולשים ומודיעה במהלך הסופ"ש האחרון על עידכון נוסף בתצוגת הסיפורים "יותר תוכן אישי וסיפורים אינפורמטיבים ופחות תוכן מסחרי" כך משתמע מההודעה של הרשת החברתית.

בפייסבוק מודעים היטב ל"בעיה" כי מלכודות קליקים ותוכן מסחרי, מעיבים לכאורה על השימוש ברשת החברתית, על חויית המשתמשים וגם על מודל הרווח של הרשת החברתית, שמנסה למשוך גופים להשתמש בפיצ'ר ה-Instant Articles שלה. בשבועות האחרונים הודיעה פייסבוק על מגוון עידכונים, שגולתם בעידכוני הניוזפיד ובתכנים שמוצגים לגולשים וכן גם במאבק שלה בתופעת ה"קליקבייטינג".

על פי עידכון של פייסבוק שהתפרסם בניוזרום שלה במהלך הסופ"ש, עולה כי בכוונת פייסבוק להתאים את הניוזפיד כך שיציג יותר סיפורים אישיים, וכאלו שקשורים לחברים הקרובים של המשתמשים ולבני משפחתם ופחות תכנים מסחריים. בפייסבוק רוצים שלתכנים שמופיעים בפיד של הגולשים יהיה ערך מהותי עבורם ובכך לכאורה גם תגדל האינטראקציה שלהם עם התכנים ובמקביל גופים מסחריים יאלצו לקדם את תכניהם באמצעות פלטפורמת הפרסום שלה.

שינוי נוסף מטוגרט לאתרי חדשות שמספקים לגולשים מידע חדשותי בזמן אמת וסיפורים אינפורמטיבים. על פי תוכנית ה-Feed Quality של פייסבוק שבחנה בקרב משתמשים את איכות הפיד שלהם ואת הרלוונטיות שלו, יצרה פייסבוק שדרוג אלגוריתמי שיאפשר למערכת לזהות את התכנים הלרוונטים ביותר עבור הגולש ולהצגים בהתאם, תוך שתכנים שלכאורה אינם רלוונטים עבורו יזרקו לשוליים.

על פי ההודעה של פייסבוק, צפויה ירידה נוספת בתפוצת הסטטוסים של עמודים שאינם עומדים בקריטריונים, לצד ירידה במספר הקליקים שמוציאים את הגולשים מחוץ לפייסבוק. פייסבוק טוענת כי השינוי העדכני לא צפוי לפגוע משמעותית בחשיפה, אולם מדובר בסדרת שינויים בחודשים האחרונים, כך שמדובר ב"נזק" מצטבר.

על פי בדיקה של המזבלה, עולה כי החשיפה האורגנית של חלק מעמודי החדשות הישראלים דווקא נמצאת בעליה, אולם ברמת הקליקים והמעורבות של הגולשים בתכני העמוד, מרבית מהנשאלים מדווחים למזבלה כי הם אינם ריאלים ביחס למספר הנחשפים ואלה נמצאים בירידה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים