חנינה נשיאותית? עמוד הפייסבוק של 'הצינור' נחסם ופעילותו הוגבלה ל-30 יום

הצינור, לוגו דיסלייק
הצינור, לוגו דיסלייק

פרסום ראשון: אפילו מיליון לייקים וביקור עם מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני בבית הנשיא לפני כחודש, לא עזרו לעמוד הפייסבוק של 'הצינור' שנחסם והוגבל לפעילות לתקופה של 30 יום עקב הפרת מדיניות פייסבוק, ככל הנראה הפרת זכויות יוצרים. כך נודע למזבלה. בעמוד 'הצינור' לא יוכלו להעלות תמונות וקטעי וידאו עד להסרת החסימה ויאלצו להסתפק בפרסום סטטוסים טקסטואלים בלבד.

עמוד הפייסבוק של תוכנית 'הצינור' בהנחיית גיא לרר בערוץ 10, נחסם באחרונה עקב הפרת אחד מתנאי השימוש של פייסבוק. תקופת החסימה גבוהה במיוחד, כ-30 יום והיא נחשבת לעונש השני בחומרתו בבחינת 'פייסבוק' לפני סגירת העמוד לחלוטין.

הודעת חסימה (אילוסטרציה)
הודעת חסימה (אילוסטרציה)

טיב החסימה שקיבל 'הצינור' מונעת ממנו העלאת תכני מדיה בלבד, כך נודע למזבלה. בעמוד לא ניתן להעלות תכני וידאו או תמונות שנחשבים לתכנים הפופולארים בעמוד, אלא רק סטטוסים טקסטואלים כפי שעלו בימים האחרונים ומאז הסנקציות של פייסבוק.

עמוד 'הצינור' ציין באחרונה אבן דרך משמעותית בפעילות שלו בפייסבוק עם מיליון אוהדים ונחשב לאחד העמודים הפופולארים ביותר בישראל והגדול ביותר מבין עמודי התוכן הישראלים, אולם למרות ההישג המרשים ומעמדו, פייסבוק חסמה את מרבית יכולתו לפעול ברשת החברתית ולתקופה ארוכה וקריטית.

קראו גם: אפילו 'ידיעות אחרונות' לא יכול מול פייסבוק

לפני כחודש ובמסגרת חגיגות המיליון, נערך מפגש מיוחד מטעם 'הצינור' בבית הנשיא בירושלים, אל המפגש הוזמנו פעילים חברתיים ושותפי התוכן של 'הצינור' בפרויקט 'החזית'. בין המוזמנים גם מנכ"לית חברת פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, שזכתה זו השנה השנייה לבקר בבית הנשיא כאורחת כבוד מטעם 'הצינור'.

תמונת המיליון מבית הנשיא, בו נראית סופר תאני יושבת לשמאלו של נשיא המדינה ראובן ריבלין כאחרונת האקטיביסטים, עוררה גל של מגיבים בעמוד הצינור וברחבי הרשת, שתהו מדוע מנכ"לית פייסבוק ישראל מוצגת כפעילה חברתית. בתמונה שעלתה נכתב: "רק רצינו להגיד תודה לכל מי שנלחם איתנו". האם הצינור יקבלו חנינה מנשיאת פייסבוק ישראל?

תמונת המיליון עם מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני בבית הנשיא
תמונת המיליון עם מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני בבית הנשיא

בתוכנית 'הצינור' אישרו כי העמוד אכן נחסם. למזבלה נמסר כי פעילות 'הצינור' תתקיים בשלב זה תחת עמוד 'החזית', הפרויקט החברתי של גיא לרר עד להסרת החסימה. עפ"י הצינור, החסימה מגיעה בשל טענת פייסבוק להפרת זכויות יוצרים באחד הסטטוסים שעלו לעמוד והכיל כתבת וידאו ששודרה בתוכנית 'צינור לילה'.

תגובת הצינור: "אכן נחסמנו לחודש. עברנו בינתיים לדף הפייסבוק של החזית. אמנם דירת שותפים קטנה, אבל חמימה ונעימה. מי שלא הצטרף עד היום – מוזמן".

חברת פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

■ סרטונים וכרזות שהופצו ברשת לקידום "החזית"



החזית של גיא לרר
החזית של גיא לרר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. עבר חודש, ההסרה הוסרה…והם שוב גונבים פוסטים למחייתם.
    עכשיו אם פייסבוק ימחקו להם את העמוד, הם עדיין יגידו שלא ידעו?

  2. מקווה שיורידו אותם לתמיד ואת כל העמודים שגונבים תוכן. הדרך היחידה לשתף תוכן על פי מדיניות פייסבוק היא לעשות share. כל מי שמעלה תוכן של מישהו אחר בצורה אחרת הוא גנב וטפיל.

  3. יש לזה ריח של משהו שכבר קרה
    לפני שנתיים פחות או יותר
    למישהו אחר שנהיה חזק מידי
    שעזר לציבור ורצה בטובתו
    גם אותו חסמו
    לתמיד!!!

    #רקאומרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים