מאמר אורח: למה משתפים תוכן וכיצד מגדילים שיתופים מהערוץ שלכם

אבישי שרון
אבישי שרון
אבישי שרון
אבישי שרון

מלחמה קשה ניטשת היום במרחב הדיגיטלי בין ערוצים, רשתות ומותגים. המלחמה הזו הוא לא על משתמשים, מידע או אפילו טראפיק אלא על משאב הרבה יותר נדיר – תשומת לב. היכולת לייצר תוכן פשוטה כמעט כמו היכולת לצרוך אותו. תופעה זו, לצד ההיצע האדיר של מידע שקיים היום (מעל 1 טריליון דפי אינטרנט) יוצרת קרב על תשומת ליבו של הגולש וגדולה היום יותר מאי פעם. עולם השיתוף ברשתות החברתיות עבר בשנים האחרונות שינוי דרמטי בו הרשת של היום מבוססת על שיחות, קשרים אנושיים ואינטראקציות בין אנשים והשיחות שביניהם. היום אנשים הפכו למדיה ולצינורות שמאפשרים להגיע לקהל רחב יותר. מותגים מנסים כיום לאתר את הדרך המיטבית להתחיל שיחה ולעודד שיחה עם המשתמשים הקיימים והפוטנציאליים שלהם מתוך מודעות ששיתוף תכנים הינו חברתי, אישי ומעניין.

מאמר אורח מאת: אבישי שרון, מנכ"ל TrenDemon

איך מתמודדים עם שיטפון המידע?
המהפכה הדיגיטלית הפכה, כאמור, את היכולת לייצר ולשתף תוכן לפשוטה עד גיחוך, אבל היא גם נתנה לנו אמצעי משמעותי להתמודד עם התוכן: היכולת לסנן מראש מידע ולבחור אילו סוגי תוכן אנחנו באמת מעוניינים לצרוך. לפי הנתונים שמפרסמת פייסבוק, לכל משתמש ברשת החברתית יש ממוצע של 1500 סיפורים שניתן להציג לו מדי יום אך בסופו של דבר, רק עשרות סיפורים בודדים מוצאים את דרכם לפיד שלנו.

באותה מידה שהמשפחה שלנו והחברים משמשים שומרי סף עבורנו, כך אנחנו משמשים שומרי סף עבורם. לכן, כל סיפור או תוכן שמצליח לעבור את מנגנוני הסינון ולהשיג את תשומת ליבנו, מחייב אותנו לשאול האם אנחנו מעוניינים להעביר את התוכן הזה הלאה לאנשים אחרים, כלומר, לשתף.

"השיתוף" – מפתח המאסטר להרבה שערים
השאלה היא איך מייצרים תשומת לב לאותו תוכן ? בעולמות המדיה החברתית, פעולה זו נעשית בעיקר על ידי שיתוף. לכן, ביחס לתוכן, שיתוף היא הפעולה החשובה והמשמעותית ביותר שמשתמש יכול לבצע, כיוון שהיא מאפשר לתוכן לא רק לעבור דרכו אלא גם מגבירה אותו ומאפשרת לו להגיע לקהלים נוספים. גם האלגוריתמים בוחנים את התכנים המשותפים על ידי אנשים כדי להבין טוב יותר אילו תכנים ערכיים ורלוונטיים יותר מאחרים.

מה ואיך אנשים משתפים?
מחקר שבוצע על ידי AOL ונילסן מצא ש-23% מהשיתופים שלנו מכילים קישורים (URLs). נשים משתפות בממוצע 17% יותר מגברים ברשתות חברתיות. על אף ההיצע הגדול של רשתות חברתיות, עדיין האימייל מהווה את הערוץ הפופולארי ביותר לשיתוף, עם 66% מכלל שיתופי התוכן, בעוד שרשתות חברתיות מהוות 28%. בעולמות הפרסום, רק 4% מהשיתופים כוללים קישור לאתר המותג בעוד ש-60% מובילים לערוצי תוכן, ו-38% הם תכנים מוטמעים (embedded content) כמו סרטונים.

נתונים אלו מסייעים לנו להבין את המגמות בשיתופי תוכן, וששיתוף היה נפוץ עוד הרבה לפני מדיה חברתית. עם זאת, רשתות המדיה החברתית הקלו משמעותית על גילוי ושיתוף תכנים ותפיסת תשומת לבם של הקהלים. לפי מחקר שביצעה חברת Shareaholic בשנת 2013 יותר מהוכפל היקף הטראפיק שמגיע לאתרי תוכן משיתופים לעומת 2012 (24% ב-2013 לעומת 11% ב-2012), כלומר שמדיה חברתית הופכת להיות שחקן תוכן משמעותי ביותר.

איך מגדילים שיתופי תוכן – נקודות שיסייעו לכם להפוך את התכנים שלכם לשיתופיים יותר
מהניסיון שלנו בהנעת קהלים לשיתוף למדנו שלנסות להגדיל שיתופים באופן מלאכותי, בהיעדר תוכן איכותי בעל ערך ממשי, יכול לעיתים להביא לעלייה במספר השיתופים אבל זה ידעך באותה מהירות.

מצד שני, בניית קהילה בה החברים מקבלים הוקרה על התרומה וההשפעה שלהם יכולה לאפשר גידול מתמשך בשיתופים ובמעורבות. בטווח הארוך, בניית קהילה פעילה היא האמצעי האפקטיבי ביותר להגדלת שיתופים טבעיים ומתמשכים מהערוץ. אחד המימדים המרכזיים בבניית קהילה הוא תקשורת. היכולת להאזין לקהל שלכם ולהגיב להם, עושה הבדל גדול ברמות המעורבות וגם עוזרת לסייע בשאלה על אילו שאלות כדאי לענות ואיזה תוכן שווה להפיק. פעילות זו מתבצעת באופן מחזורי ויש לה 4 שלבים מרכזיים:

1. הבנה – עשו שיעורי בית ונסו להבין לאילו תכנים הקהל שלכם עשוי להתחבר ועל אילו צרכים התוכן יכול לענות.

2. יצירה – השקיעו ביצירת תוכן בעל ערך. בימינו, יש חשיבות גבוהה יותר לאיכות על פני כמות אז קחו את הזמן לייצר תוכן איכותי באופן עקבי. מעבר לאיכות, על התוכן להיות נגיש לצריכה ושיתוף. השתמשו במדיה כגון תמונות, סרטונים או מצגות שיקלו על הצריכה ויניעו יותר לשיתוף.

3. פרסום – נסו להבין באילו מועדים נכון יותר לפרסם את התוכן כיוון שעיקר השיתופים יתבצעו בסמוך למועד הפרסום. בנוסף, הזכירו לקהל שלכם שאם הם אהבו את התוכן, הדרך להראות היא על ידי שיתוף.

4. האזנה – הקשיבו לפידבקים מהתוכן שנוצר ועקבו אחרי הנתונים בפועל (מספר שיתופים, לייקים, תגובות וכו'). זה יאפשר לכם להשתפר ממחזור למחזור ולהביא לגידול מתמשך. הגיבו לפניות מהמשתמשים, גם אם מדובר על תגובה בסיסית.

קהילות – הבסיס לצמיחה מתמשכת, עקבית ואיכותית בשיתופים
המחזור המתואר לעיל בסופו של דבר יצריך פחות ופחות מאמץ, והוא מסייע לא רק להגדלת שיתופים וטראפיק אלא משהו משמעותי הרבה יותר – יצירת קהילה. חברי קהילה, בשונה מגולשים מזדמנים, משתפים תכנים מהערוץ באופן עקבי, ולכן, כדי להגיע לצמיחה אורגנית משמעותית, יש להפוך את הקהל לקהילה. תהליך זה מצריך אמון, ובניית אמון דורשת זמן, סבלנות, מאמץ וכנות. פיתוח קהילה צורכת משאבים, זמן והצבת הצרכים של האחרים לפני הצרכים שלכם, אבל אם מבוצעת בצורה כנה, התוצאה יכולה להניב תוצאות גבוהות בהרבה מהמצופה, לאורך זמן ארוך יותר ולהשפיע בצורה משמעותית על כלל מימדי הפעילות שלכם.

קרדיט צילום: עמית שעל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים