פיתוח בלעדי של SpyTheNet יאפשר למפרסמים לאתר משפיעני פייסבוק מפולחי נישה ומילות מפתח

ספיי דה נט
ספיי דה נט

שיווק באמצעות משפיענים (Influencer Marketing) היא מתודת השיווק המדוברת ביותר כיום בעולם לצד Social Commerce. במהלך 2015/16 הוקמו למעלה מ-500 סוכנויות ייצוג בינלאומית, שמאגדות תחתיהן 'משפיענים' בתחומים ופלטפורמות שונות; יו טיוב, VINE, אינסטגרם, סנאפצ'ט, פייסבוק ועוד. אלה דואגות להם לא רק לעבודה, אלא גם לאירועי גיבוש, שירותי הפקה, פלטפורמות קידום חוץ-סושייאל ועוד.

בישראל, השימוש בשגרירים כחלק מקידום תוכן מותגי עדיין נמצא בחיתוליו ודומיננטי בעיקר בתחום האופנה, לייפסטייל, איפור, סלבריטאים ונוער וסביב אפליקציית אינסטגרם ויו טיוב, אולם בעולם מדובר בתפיסה שנכנסה לתמהילי השיווק של מרבית המותגים שפועלים ברשתות החברתיות ומשקיעים תקציבים ניכרים בקידום אנושי, אפקטיבי, ויראלי ואיכותי יותר.

אינפוגרפיקה של Adweek (מעודכנת ל-2015).
אינפוגרפיקה של Adweek (מעודכנת ל-2015).

על פי דוחות וסקרים של אותן חברות, עולה כי בזמן שהחשיפה האורגנית של עמודי הפייסבוק יורדת, תופעת האדבלוק מתעצמת ומחירי הפרסום ברשתות החברתיות וברשתות פרסום כמו גוגל נמצאים בעליה מתמדת, למעלה מ-70% מהמותגים מקדמים תכנים באמצעות 'משפיענים', תוך התמקדות ביצירת תוכן באפליקציות הצילום והסיפורים; אינסטגרם וסנאפ (סנאפצ'ט). לאינפוגרפיקה המלאה של Adweek (PDF, מעודכן ל-2015).

עם קצב גדילה של למעלה מ-1000% מאז 2013 ו-ROI שנוסק ל-X20, שיווק באמצעות 'משפיענים' מצליח להשתלט על נתח שוק עולמי של כ-2 מיליארד דולר עם הערכות כי בשנים הקרובות יגיע ללמעלה מ-10 מיליארד דולר, כאשר תחומי העניין הבולטים ביותר הם אוכל, לייפסטייל, הורות, אופנה ובלוגינג.

אפילו הענקית פייסבוק (facebook) הודיעה באחרונה על שיפטינג והעברת הפוקוס מפעילות בעמודים מסחריים אל הפרופילים האישיים והשיקה מדריך ומתחם תוכן מיוחד למשפיען המתחיל והוותיק. במקביל פייסבוק החלה לאשר באופן רשמי גם השמת תוכן שיווקי בפרופילים אישיים וזאת באם קיבלו וי אימות.

חברת SpyTheNet של אלעד אמיר, שמתמחה בניטור וניתוח שיח ואינטראקציות גולשים ברשת, היא החברה הראשונה בישראל שחרטה על דגלה לחבר בין מפרסמים למשפיענים תוך העמדת דירוגים (גילוי נאות: בשיתוף פעולה עם המזבלה) וכלים נוספים שמסייעים למפרסמים למקסם את פעילות השגרירים, באיתור המובילים בתחומם. עתה החברה משיקה כלי חדש ובלעדי לאיתור, תיוג ומעקב אחר 'משפיענים' שעתיד לפתוח צוהר גם לשיווק בתחום עם פילוחי נישה.

למידע נוסף אודות שירותי SpyTheNet

אחד הצרכים העיקריים בשיווק 'משפיענים' הוא לאתר באופן שוטף מועמדים חדשים בכדי לרענן את מאגר ה'משפיענים' מולם עובדים וכן לעקוב אחר רמת ההשפעה ומידת הרלוונטיות של ה'משפיענים' הקיימים. הכלי החדש של ספיי דה נט מאפשר בדיוק את זה. ניקח לדוגמא את תחום המזון, בכדי לאתר 'משפיענים' בתחום זה, ניתן פשוט להקליד מילות חיפוש כ'מתכון', 'עוגת', עוגיות' ולקבל סט של תוצאות. הגולשים בעלי רמת ההשפעה הגבוהה ביותר שפוסטים שלהם הכילו את מילות החיפוש יופיעו ראשונים וכן הפוסטים עצמם יופיעו מדורגים לפי רמת האינטראקציה שקיבלו.

מתוך מערכת SpyTheNet
מתוך מערכת SpyTheNet

המערכת מאפשרת חיפוש מעמיק יותר ואחרי גולשים שהפוסטים שהעלו נראים רלוונטיים ניתן לבצע חיפוש ממוקד ולהבין אם הגולש מעלה תכנים נוספים הקשורים לתחום.

מתוך מערכת SpyTheNet
מתוך מערכת SpyTheNet

ולבסוף כשאכן הבנו שהגולשת במקרה זה גם אינטראקטיבית וגם עוסקת בנושאי אפיה נותר לתייג אותה בתחום ה'בישול אפיה' ולשקול לפנות אליה בהמשך בכדי לעניין אותה בהצטרפות לחוג ה'משפיענים' של המותג.

מתוך מערכת SpyTheNet
מתוך מערכת SpyTheNet

תמונת פוסט: PixelBay

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים