הכירו את איריס קריא – מנהלת מערך שיווק, ייעוץ ורישום במכללת סמינר הקיבוצים

איריס קריא
איריס קריא

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם מדי שבוע להכיר את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של המותגים, הארגונים והחברות מהמובילות במשק הישראלי. האורחת השבועית במדור היא איריס קריא, מנהלת מערך השיווק, ייעוץ ורישום במכללת סמינר הקיבוצים, המכללה האקדמית הגדולה והמובילה בארץ ללימודי חינוך.

המכללה מציעה לימודים במגוון תארים ואפשרויות: תואר ראשון, תואר שני, הסבת אקדמאים להוראה ולימודי תעודה. הלימודים מתמקדים בתחומי החינוך, המדעים, הרוח והחברה, הטיפול והאמנויות. כיום לומדים במכללה כ-7,000 סטודנטים ומשתלמים מדי שנה.

אני במשפט:
שחקנית נשמה, אוהבת אדם, אופטימית חסרת תקנה, פורצת גבולות, סקרנית, ממציאנית, יצירתית, שמחה בחלקי, חושבת אחרת, מבינה ולא תמיד מובנת. במילה אחת – אישה!

איריס קריא
איריס קריא

איך הגעתי לעולם השיווק?
האמת היא שעולם השיווק הגיע אלי הרבה לפני שידעתי לקרוא לו בשם. סוג של הגעתי לעולם, טורגטתי, נצבעתי וביצעו עלי רימרקטינג עד ש"קניתי". יש ילדים ששרים, רוקדים ומציגים למשפחה בסלון, ואני? מאז שאני זוכרת את עצמי- מכרתי, שכנעתי, עטפתי, ארזתי, נלחמתי, סיפרתי ספורים וגרמתי לאנשים סביבי להאמין… תמיד עסקתי בשיווק של המציאות ושל החלומות – בבית, בביה"ס, עם החבר'ה ובכלל.

כשסיימתי ללמוד (כלכלה ופילוסופיה), חיפשתי את דרכי בשוק העבודה ונתקלתי במודעה ש"מחפשים תקציבאית עם ניסיון של שנתיים" לאחד ממשרדי הפרסום הגדולים בארץ. בלי להתבלבל הגעתי לראיון עם אמונה ותשוקה (ובלי ניסיון בכלל) וקיבלתי את ההזדמנות לקפוץ למים. 6 שנים במשרדי פרסום ומשם לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, התקשורת, הבנקאות וההשכלה.

בגדול – זכיתי לעבור מתפקיד מאתגר אחד למשנהו ופשוט אהבתי את מה שפגשתי. אהבתי את השווקים התחרותיים, את ההתחדשות והחדשנות ואת היכולת להמציא את עצמי מחדש פעם אחר פעם עם השתנות השוק, השיווק והכלים הרלוונטיים.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
המהלך השיווקי המשמעותי למכללת סמינר הקיבוצים ולקטגוריה כולה הושק לפני כשבועיים ועורר את הציבור לדיון נוקב ושיח סביב מעמד המורה ומיצוב מקצוע ההוראה כמקצוע בעל ערך. בקמפיין (וזה המקום לפרגן לשותפינו לדרך: מנצ' האלופים, לחברת ההפקה מילאמה ולבמאי שחר סגל) ניתן לראות סיטואציות מעולם העסקים המחושב והקר, אל מול עולם החינוך הערכי והאנושי – עולם בו ההצלחה מתבטאת במנהיגות ערכית, בתחושת שליחות ובדאגה ואהבה לדור העתיד.

הפריטה על מיתרי הרגש כמו גם המשפטים הזהים שנאמרים באינטונציה שונה, מחלקים את הצופים לשניים ומעוררים אותם למחשבה: "לאיזה מהעולמות המוצגים אני מתחבר יותר"?

אלה שמזדהים ומרגישים שעולם החינוך הוא ייעודם, מוזמנים להצטרף ללימודי החינוך במכללה שכן אצלנו, הצלחה לא נמדדת רק בכסף, אלא גם ובעיקר בהיותה שלובה באנושיות ובערכים כמו נתינה לזולת, יושרה, אכפתיות ומעורבות חברתית, שהינם מרכזיים בשדה החינוך.

המהלך, שזוהי רק המערכה הראשונה שלו, נבחן טרום השקתו בקרב מתעניינים וסטודנטים שהביעו התלהבות וחיזקו את הבחירה בכך שאמרו שסוף סוף קם גורם מתוך השוק ונותן כבוד למקצוע.

"מעמיד בשורה אחת את המורה עם מנהלים בשוק העסקי", "מציג את המצליחנות והמנהיגות שלנו לצד הערכים והאנושיות הכול כך חשובים בתחום ההוראה", "סוף סוף ההורים שלי יוכלו להתגאות בבחירה שלי" (אמירה שחזרה על עצמה והדהימה אותנו במורכבות הבחירה במקצוע ההוראה בימינו). הצלחת המהלך תימדד בטווח הארוך ברמת המקרו – בבחינת השינויים בתפיסות הצבור את מעמד המורה, ובטווח הקצר ברמת המיקרו – עושה רושם שהמסר עבר בצורה מיטבית מה שמתבטא במסת המתעניינים והנרשמים.

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טוב הוא מנהיג – רואה רחוק (איש חזון), בעל ראייה מערכתית, יצירתי, יזם בנשמה, אמיץ שלוקח סיכונים מחושבים, לא מפחד לטעות ולומד מכישלון. מכיר את הכלים הקיימים בשוק ודואג להיות מעודכן בחידושים, לומד ומתפתח כל הזמן. מכיר את נפש האדם ויודע לעבוד בצוות. מנהל השיווק האולטימטיבי הינו בעל הפרעת קשב וריכוז המאפשרת לו לראות את התמונה הכוללת ואת הפרטים בעת ובעונה אחת, הוא מסוגל לחשוב במקביל ולא בטור, רואה הכול מכל בבת אחת ומסוגל לטפל בדברים מבלי לאבד דבר. מנהל שיווק טוב מכיר את השוק על בוריו ונמצא תמיד צעד אחד לפני כולם בארגון, בשוק ובתחרות.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
באופן כללי, אני מעדיפה מהלכים שמטרתם לייצר לכולם עולם טוב וערכי יותר. כאלו שמייצרים שינוי אמיתי וערכי. לכן מהלך האגיס עם "כוחו של חיבוק" ריגש אותי במיוחד. שילוב של פעילות ערכית, מיצובית וכלכלית. שלושה היבטים למהלך: הראשון – העלאת המודעות לחשיבות החיבוק לפגים (האמת שהקמפיין מרים לחיבוקים אינסופיים לתינוקות ככלל).

השני – התרומה הכספית המובטחת על כל צילום מתויג עם צמיד כוחו של חיבוק לעמותת "חיבוק ראשון", ראוי וחשוב לעמותה הפועלת למען פגים ותינוקות נטושים. השלישי – ע"י המצאת חיתול ייעודי "רך ומלטף כל האפשר, המותאם למידותיהם הזעירות ולעורם הרגיש" הורחב סל הקנייה ונוצר מפגש של הלקוח בשלב הצריכה הראשונה והחלה בניית מערכת יחסים שבסופה נאמנות למותג. רעיון שיווקי נפלא העונה לצורך של קהל המטרה ומעורר אמפתיה לחברה המפרסמת.

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
ערוץ/כלי שיווקי נוכח ובעל חשיבות עצומה להגעה עם מסרים רלוונטיים/ייעודיים לקהלים מפולחים. עולם מרתק, משתנה, מחדש, מאתגר, מעניין, מדיד ועוד מלא מילים שמתחילות במם– כולן חיוביות ומשדרגות את העבודה שלנו יום יום שעה שעה.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
– תכירו את הארגון לפני ולפנים.
– תבינו את הסביבה התחרותית.
– אל תפחדו לטעות! תיקחו אחריות ותלמדו מזה.
– תקפידו להיות תמיד צעד לפני כולם.
– תלמדו כל הזמן, תתפתחו ובשום פנים ואופן אל תישארו מאחור.
– שתפו כמה שיותר אנשים בארגון- בחשיבה, בתכניות ובמהלכים. אין לנו מונופול על השכל…
– המציאו את עצמכם אחת לתקופה מחדש.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים