גיא לרר בקריאה נרגשת: עזרו לאבי לן מ'סטטוסים מצייצים' למצוא עבודה

גיא לרר ואבי לן
גיא לרר ואבי לן

קצת יותר משנתיים לאחר שעמוד הפייסבוק הפופולארי במדינה 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן הוסר באופן שרירותי ע"י פייסבוק ישראל בטענה כי מפעיליו, בני הזוג לן, מכרו סטטוסים פרסומיים לצד שלישי וזאת בניגוד לתנאי השימוש של הרשת החברתית, מנחה תוכנית 'הצינור' גיא לרר, מפרסם לפני כשעה קלה סטטוס נרגש ובו קריאה לסייע למצוא ללן עבודה בתחום.

כזכור 'סטטוסים מצייצים' הוסר בינואר 2015 לאחר שרועי גולדנברג מ'גלובס' פירסם כי בעמוד נמכרו סטטוסים שיווקיים לכאורה סמויים למפרסמים. בכתבה בגלובס אומנם לא סופקה שום הוכחה או תיעוד של הטענות, אולם כנראה שהיה די בכך עבור פייסבוק ישראל שהסירה את העמוד ועבור הציבור שהצדיק את מחיקתו.

אי פרסום דוגמאות לסטטוסים שנמכרו במצייצים בכתבה בגלובס, יצר בקרב הציבור אשליה כאילו לן מכר תוכן שיווקי סמוי, מה ששירת את הזעם הציבורי וחוסר האמפתיה כלפי לן. אולם על פי דוגמאות שפורסמו בעבר במזבלה, המוחש בברור כי מדובר בדבר שגור בקרב מרבית מהעמודים בישראל ששיתפו פרסומות טלוויזיה וסרטונים ויראלים-פרסומיים של מפרסמים (ראו: רני רהב קונה סטטוסים).

בעקבות מחיקת העמוד, לן הגיש תביעה כנגד פייסבוק ישראל ומפעילתו פייסבוק אירלנד, תביעה שתוכרע בחודשים הקרובים. לן שנחשב בעיני רבים בענף הפרסום והשיווק בישראל לעילוי בתחום המדיה החברתית, נתקל בקשיים רבים, הן כלכליים והן אישיים בעקבות הסרת העמוד, עתה לרר כאמור מפרסם סטטוס ובו בקשה נרגשת לסייע לו למצוא עבודה בתחום.

אבי לן – "מלך הפייסבוק הישראלי" (חדשות 2)

בסטטוס שפירסם לרר נכתב: "זה חבר שלי אבי לן. הוא הקים וניהל את דף הפייסבוק הגדול והמצליח בישראל. הקמנו יחד את פרויקט החזית ולא מעט בזכות סטטוסים מצייצים, שבוע איקיוטק ושבוע הוט בשעתו זכו להצלחה. לפני שנתיים פורסם שאבי לן ״מכר״ סטטוסים והעמוד שלו נסגר. אבי פרסם סטטוסים וקיבל תשלום מחברות מסחריות, דבר שעשו גם דפים גדולים אחרים. היום כבר מותר לייצר תוכן שיווקי ברמה זו או אחרת. במילים אחרות, אבי לן שילם מחיר כבד על פעולה אסורה שהיתה חצי נורמה בשעתו והיום מותרת תחת גידור ומגבלות".

"לא ניכנס לפרטים אבל לדעתי המחיר האישי המצטבר ששילם אבי היה חסר פרופורציות ביחס לעבירה. שנים של עבודה והשקעה ירדו לטמיון. ההתעסקות הרבה בדבר מה שמת גם לא הועילה בתקופה שאחרי נפילת העמוד. אבי עשה טעויות אבל הנה השורה התחתונה: מנהל התוכן הדיגיטלי הטוב בישראל (מוכח) כרגע פנוי להעמיד את שירותיו לטובת גוף שיזדקק לזה. מי שיפנה אליו יהיה חייב לי טובה" כך פירסם גיא לרר בפרופיל האישי שלו.

בני הזוג לן לאחר הסרת העמוד (חדשות 2)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים