פייסבוק ישראל מרוויחה 96 אלף דולר לשעה: עו"ד גיא אופיר ישיק קמפיין נגד פייסבוק וגוגל ישראל

פייסבוק ואי תשלום המיסים
פייסבוק ואי תשלום המיסים

עורך הדין גיא אופיר שעומד בראש מספר מאבקים משפטיים, תקשורתיים וציבוריים כנגד חברות גוגל ישראל בניהולו של מאיר ברנד ופייסבוק ישראל בניהולה של עדי סופר תאני, ישיק קמפיין הסברה חדש בצאת יום הזיכרון, כך נודע למזבלה. במרכז הקמפיין סרטון אנימציה וקמפיין מודעות שיעלו למרבה האירוניה בפלטפורמות הפרסום של פייסבוק וגוגל במטרה ליצור הזדהות ולפתח מודעות ציבורית.

במסגרת הקמפיין שיתמקד באי תשלום המיסים של גוגל ופייסבוק בישראל, שמעבירות את הכספים דרך מקלטי מס שבין היתר ממוקמים באיי הבהאמה, יעמיד אופיר במרכז את שר האוצר משה כחלון ואת ראש רשות המסים משה אשר, שלטענתו "מתרצים את הסיבות למחדל" ומעדיפים לגבות מס מעסקים זעירים ובינוניים במקום מענקיות האינטרנט, שעל פי הערכות מגלגלות יחדיו בישראל למעלה מ-5.5 מיליארד ש"ח מדי שנה.

גוגל ופייסבוק, שכאמור משלמות פחות מסים בישראל מאשר שליח פיצה ממוצע, מגלגלות כל אחת סכומים שנעים סביב 30 ל-100 אלף דולר בכל שעה עגולה בישראל, כאשר פייסבוק לבדה מגלגלת בישראל, כך על פי הערכות כ-96 אלף דולר בכל שעה עגולה. אופיר, שעומד בחזית המאבק המשפטי כנגדן, הגיש באחרונה מספר תביעות ייצוגיות ופרטניות, בהן תביעה של 50 מיליון ש"ח כנגד פייסבוק ישראל בטענה כי הרשת החברתית מספקת ביודעין, לייקים ותנועה פיקטיבית למפרסמים. כזכור בזכות פועלו של אופיר, באוקטובר 2016, פייסבוק חוייבה ע"י בית המשפט, להעמיד כתובת אימייל ברורה וציבורית להגשות משפטיות כנגדה בישראל. טרם כך, באוגוסט שנה שעברה, פייסבוק ישראל נאלצה לפצות את אופיר, לאחר שבית המשפט קבע כי מאבטחיה נהגו בו באלימות.

זהו קמפיין שני של אופיר כנגד גוגל ופייסבוק. באפריל 2016, העלה לאוויר בלון צלפין ענקי שחג על משרדי גוגל ישראל. המהלך שיצר באזז תקשורתי נרחב, אף זכה לגיבוי מצד פוליטיקאים וגרם אי נוחות גדולה עבור הנהלת גוגל ישראל. חזית נוספת של אופיר היא משפטו של אבי לן כנגד פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד. בימים אלה החלו שלב הסיכומים בתביעה שהגיש אבי לן שעמוד הפייסבוק שלו 'סטטוסים מצייצים' הוסר ע"י פייסבוק בינואר 2015.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. כל הכבוד גיא!
    איפה בג״ץ במדינה המושחתת הזאת?
    אנשים משקיעים כל חודש בחודשו סכומים בגוגל ובפייסבוק, ולא יכולים להתקזז על מע״מ! זה הפסד עצום!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים