עו"ד אלעד מן לעמוס שוקן: האם רצוי שדה מרקר יקבל שירותים מזמיר דחב"ש?

עו"ד אלעד מן - קרדיט: ערוץ 1 ז"ל
עו"ד אלעד מן – קרדיט: ערוץ 1 ז"ל

עורך הדין אלעד מן, מרצה ומרואיין מבוקש בדיני תקשורת שמשמש גם כיו"ר ועד עמותת 'העין השביעית' וכיועץ המשפטי של עמותת הצלחה (התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת), מוביל בשנים האחרונות מספר מאבקי שקיפות ומנהל תקין ובזמנו הפרטי גם משתמש בהכשרתו כעו"ד בכדי להגיש בקשות חופש מידע לחשיפת עבודת הממשל.

לזכותו של מן, שבין היתר שיתף פעולה במיזם "מאה ימים של שקיפות" של תומר אביטל, ניתן לזקוף לא מעט הצלחות ציבוריות חשובות – בהן מאבק האגרה נגד רשות השידור, חשיפת ההסכם הרב שנתי בין משרדי האוצר והביטחון, חשיפת הסדרי ניגודי עניינים במשרדי הממשלה, חשיפת היומנים של נבחרי ציבור, נתונים כספיים, היקפי המתנות שהם מקבלים ועוד. לאור פועלו הציבורי, נבחר מן ב-2016 לאחד מ-100 המשפיעים בתקשורת של עיתון גלובס.

עתה ובמקביל לפרסום במזבלה על הבחירה התמוהה של מו"ל הארץ עמוס שוקן במכרו זמיר דחב"ש בכדי לתקשר את מודל התשלום החדש של TheMarker, פירסם מן בטוויטר ציוץ נוקב שהופנה לשוקן. בציוץ כתב: "היום הושק קמפיין חדש ל-TheMarker. הודעה לעיתונות בקשר עם הקמפיין נשלחה ממשרדו של זמיר דחב"ש, המעניק שירותים לגופים המסוקרים על ידי העיתון. מעבר לשאלה מדוע עיתון צריך שירותי יח"צ, צריך לשאול גם האם רצוי שהוא יקבל שירותים ממי שמייצג מסוקרים בולטים שלו".

את הציוץ חתם מן בתיוג של עמוס שוקן, שנחשב לצייצן חריף שלא בוחל במענה לשאלות ולציוצים הקשים ביותר שמופנים אליו בטוויטר. אולם הפעם שלא כדרכו, בחר שוקן שלא להגיב לציוץ של מן, כשם שסירב להגיב לפרסום במזבלה.

מערכת היחסים בין שוקן לדחב"ש היא ארוכת שנים ונשמרה בדיסקרטיות רבה, יש שיגידו לאור טיבה האינטימי. במרוצת השנים יצא לא פעם שוקן להגנתו של דחב"ש ואף התכתש עם העיתונאית שרון שפורר שפירסמה דברי ביקורת על התנהלותו של דחב"ש שמקורב לבעלי אינטרסים כדוגמת: בנקים ותאגידי ענק כמו פייסבוק ישראל, בנק הפועלים, אל על, איגוד הבנקים ונוספים. גם הקשר בין חברת הריגול הישראלית NSO שמיוצגת ע"י דחב"ש לבכיר באתר הארץ טרם פורסם.

זמיר דחב"ש ועמוס שוקן סירבו להגיב לפניית המזבלה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים