אבי לן משיק פלטפורמה חדשה עבור סטטוסים מצייצים ביחד עם HashSpot

סטטוסים מצייצים
סטטוסים מצייצים

חמישה חודשים לאחר חזרתו של עמוד הפייסבוק הפופולארי 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן ועדי בנטוב לן לאוויר הרשת החברתית ומפעיליו ממשיכים בהרחבת הפעילות גם מחוץ לפייסבוק וחוברים לפיילוט ראשון עם סטארט-אפ ישראלי בשם HashSpot שפיתח פלטפורמת תוכן חדשנית

באמצע חודש דצמבר שנה שעברה, מטיל שופט המחוזי רחמים כהן פצצת ענק על חברת פייסבוק ישראל, על "חברת האם" פייסבוק אירלנד ועל פירמת עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן' כשהוא קובע שהורדת 'סטטוסים מצייצים' הייתה עונש לא מידתי ומאלץ את פייסבוק להשיב את העמוד הפופולארי לאוויר. הקאמבק של 'סטטוסים מצייצים' לא עבר בשקט וזכה להד תקשורתי נרחב ולמיצובו של העמוד בתוך זמן קצר שוב כאחד העמודים הפופולארים בפייסבוק בישראל.

גם בגיזרת פייסבוק והרצוג פוקס נאמן ניסו לטרפד את הצו שהורה להם על החזרת העמוד אולם ללא הצלחה ולאחר שכשלו בניסיון לעכב את ביצוע הצו, החלו בהרצוג פוקס נאמן בהליכי ערעור לבית המשפט העליון שבירושלים, מתוך תקווה כי זה יבטל את החלטת המחוזי בתל אביב ויאפשר לפייסבוק להסיר בשנית את העמוד. גם התביעה הנוספת שהגיש לן כנגד פייסבוק ישראל ככל הנראה הפחידה את החברה וזו חתמה באחרונה על הסכם פשרה עם לן לפיו היא תפעל להסיר באופן מיידי את כל עמודי החקיינים שהשתמשו בשם המותג ובקניין הרוחני של סטטוסים מצייצים.

מתוך סטטוסים מצייצים תחת פלטפורמת HashSpot
מתוך סטטוסים מצייצים תחת פלטפורמת HashSpot

אבי לן, מייסד ומפעיל 'סטטוסים מצייצים' כאמור חזר לפעילות במלוא העוצמה והחל גם לפעול בפלטפורמות חיצוניות לפייסבוק וגם כאלו בבעלותה כמו אינסטגרם, שם אחרי החשבון החדש של מצייצים עוקבים בשלב זה כ-1500 איש בלבד. בתקופת החסימה מפייסבוק נמנעו הזוג לן מהקמת אינסטגרם וככל הנראה פיספסו את בועת המעבר האדירה שהייתה מפייסבוק לאינסטגרם בשלוש השנים האחרונות, שהייתה יכולה להפוך את 'סטטוסים מצייצים' לערוץ פופולארי גם באינסטגרם. אולם המספרים הגבוהים באינסטגרם ואחוז הנטישה של הצעירים שממשיך לצמוח, יכול לאפשר ל'סטטוסים מצייצים' להיות גוף דומיננטי גם באינסטגרם, שם כידוע מדיניות מכירת התוכן לגופי פרסום ומפרסמים אינה נאכפת באגרסיביות כפי שבפייסבוק.

בפברואר 2015 כחודש לאחר שעמוד הפייסבוק הוסר לאחר פרסום כתבה בגלובס על מכירת סטטוסים למפרסמים, הקים לן אתר אינטרנט עבור 'סטטוסים מצייצים' שעוצב בצורה דומה לפיד של עמוד פייסבוק. החודשים עברו וללא צינור הפצה שיזרים תנועה לאתר, הוחלט להורידו מהרשת. עתה 'סטטוסים מצייצים' חוזר לפעילות מחוץ לפייסבוק בפלטפורמה שיתופית חדשה שפותחה ע"י סטארט אפ ישראלי בשם HashSpot (האשספוט) שבין מייסדיו היזם אמיר גבאי. 'סטטוסים מצייצים' הוא כאמור הפיילוט הראשון של HashSpot, פלטפורמה של רשימות תוכן שיתופיות סביב כל נושא או רעיון, שמאפשרת לגולשים, פאבלישרים וגופים מסחריים ליצור "ספוטים" (ערוצי תוכן) וכן גם לתפעל אתר עצמאי שמתבסס על מערכת ה-White Lable של HashSpot כמו זו שבאתר "סטטוסים מצייצים" החדש, שבשלב זה מוצעת בחינם.

>> לביקור באתר סטטוסים מצייצים החדש.

אודות HashSpot
HashSpot היא פלטפורמה המספקת דרך אלטרנטיבית לאיסוף UGC ע"י הצגת קונספט חדש של ספוט – רשימה שיתופית של תוכן סביב נושא או רעיון מסויים. יוצר הספוט יכול להתאים אותו אישית לצרכיו על ידי קביעת סוגי התכנים שיכולים להיות משותפים בו, מי יכול לשתף לתוכו תכנים ומהו סוג הדירוג לתכנים שישותפו. כדי להקל על תהליך יצירת התוכן, HashSpot מספקת למשתמשים כלים ליצירת תכנים מתאימים בהתאם להגדרות הספוט. לדוגמא, בספוט של ממים, המשתמש יוכל לבנות מם משלו באמצעות עורך ממים מובנה.

HashSpot מאפשרת למנהלי קהילות, מותגים ופאבלישרים, ליצור ב-HashSpot ערוץ תוכן מבוסס ספוטים, ובכך לתחזק קהילת תוכן אשר מבוססות על רשימות שיתופיות סביב נושאים וארועים אשר קשורים לקהילה. כפלטפורמה, HashSpot מאפשרת ליוצר הערוץ לחבר אותו לדומיין משלו, ובנוסף מאפשרת ליצור "מאמרים מידיים" (פייסבוק) מהתכנים המשותפים בספוטים של הערוץ. משתמשים המעלים תכנים ל-HashSpot מקבלים ניקוד המבוסס על דירוג תכנים אלה על ידי משתמשים אחרים. ניקוד זה מצטבר בנפרד ברמת הספוטים והערוצים שאליהם המשתמש העלה את התוכן, ובכך יש אפשרות למשתמש מסויים להיות משתמש מוביל בערוצים ובספוטים שבהם הוא פעיל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים