ישורת אחרונה במאבק המשפטי בין גיא לרר לערוץ עשר על עמוד הצינור

גיא לרר, צילום: מיכה לובטון
גיא לרר, צילום: מיכה לובטון

שופטת בית הדין האיזורי לעבודה מיכל נעים דיבנר תחליט בתוך מספר שבועות מה יהיה עתידו של עמוד הפייסבוק של הצינור ומעל מיליון אוהדיו, וזאת במסגרת התביעה שהוגשה ע"י ערוץ עשר כנגד מנחה הצנרת ומנחה הצינור בעבר גיא לרר.

בתחילת חודש ספטמבר 2017 נחשף במזבלה על מאבק שמתנהל מאחורי הקלעים בין גיא לרר לערוץ 10 על מי הבעלים של עמוד הצינור בפייסבוק וזאת לאור המעבר של לרר להנחיית 'הצנרת' בערוץ רשת 13. בערוץ 10 שבזמנו היו לקראת השקת העונה החדשה של הצינור עם טל ברמן כמנחה, טענו בתוקף כי לרר חטף את העמוד ואינו מאפשר להם גישה אליו. דוברת ערוץ 10 מסרה בזמנו למזבלה כי "עמוד הצינור שייך לערוץ 10 וכל העושה בו שימוש חשוף לתביעה משפטית".

ימים ספורים לאחר הפרסום ולאחר שניסיונות הפשרה בין ללר לערוץ 10 העלו חרס, פנו בערוץ לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב והגישו כנגד לרר תביעה ובה דרישה להעביר לערוץ את הבעלות על עמוד הצינור. גם הדיון הראשון בבית הדין לא העלה דבר, לאחר שהצדדים ביקשו לבדוק את התערבותה של פייסבוק בישראל בשכפול עמוד הצינור כך שיהיה לנכס עבור שני הצדדים, אולם פייסבוק ישראל שנחרדה מהרעיון כפי שנחשף במזבלה, החליטה שלא רק להודיע כי לא תאפשר שכפול של עמוד הצינור אלא גם התחרטה וביטלה את שכפול עמוד הפייסבוק של האח הגדול שנעשה טרם כך והיה רפרנס עבור הצעת הפשרה בעניין הצינור.

לרר לא התרשם מהאיום של ערוץ 10 שלא להשתמש בעמוד ומצא דרכים יצירתיות וערמומיות למדי להמשיך להפעיל אותו – תוך שבעמוד עלו תכנים של הקולגות של לרר מפרויקט "החזית" שסוקרו רבות גם בתוכנית הצינור וגם בעמוד הפייסבוק שלה, ואלה בתמורה החזירו לו בחשיפה לקידום תוכנית הצנרת בעמודיהם. אופי הפעילות הערמומי של לרר איפשר לו להמשיך להשמיש את הנכס המפלצתי של עמוד הצינור תוך שהתמורה לכך הגיעה בעקיפין באמצעות אותם שותפים, בהם סמיון גרפמן, דניס צ'רקוב, המקום הכי חם בגיהנום ונוספים שמנגד קידמו את תוכנית הצנרת של לרר.

באחרונה הגישו הצדדים את כתבי הסיכומים – גיא לרר באמצעות עורכי הדין הלל סומר ויורם ליכטנשטיין וערוץ 10 באמצעות עורכי הדין ברק טל, דרור ורסנו ורועי ששון מפירמת יגאל ארנון ושות'. בערוץ עשר (קובץ אחד, קובץ שני) ביקשו מבית הדין לקבל את התביעה במלואה ולהורות לגיא לרר להעביר לידיו את זכויות הניהול המלאות בדף הפייסבוק של הצינור כך שנציגי הערוץ יהיו מנהליו הבלעדיים וכן לחייב את לרר בהוצאות משפט, לרבות שכר טרחה של עורכי הדין. טענות הערוץ נשענות בעיקר על העובדה ששם עמוד הפייסבוק נושא את שמה של התוכנית (הצינור) והוא קודם ואוזכר רבות בתוכנית עצמה, כל זאת כאמור בזמן שלרר היה עובד שכיר של ערוץ 10. מנגד – הצוות המשפטי של לרר סיכם (קובץ PDF) כי בערוץ לא ביססו את העילה המשפטית להן טענו בכתב התביעה וכי עמוד הצינור בפייסבוק מעולם לא היה חלק מהעסקתו של לרר בערוץ.

סע"ש 46976-09-17: ערוץ 10 החדש בע"מ ואח' נ' גיא לרר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים