האיש והצינור: מה גיא לרר הולך לעשות ב'רשת' ומה זה הצנרת?

לרר וצות הצינור בשידור האחרון
לרר וצות הצינור בשידור האחרון

תוכנית הצינור בערוץ 10 שודרה הלילה בפעם האחרונה תחת הנחייתו של גיא לרר שיעבור בקרוב לזכיינית ערוץ 2 רשת וזאת לקראת הפיצול העתידי לאפיק נפרד בנובמבר הקרוב. את מקומו של לרר יתפוס טל ברמן ב-3 בספטמבר לאחר מתיחת פנים קלה ושדרוג אולפן השידור של התוכנית שתשודר בין הימים ראשון לחמישי. התוכנית עלתה לראשונה לשידור במהלך 2010 כפינה במהדורה החדשות המרכזית של מוצאי שבת תחת השם 'הצינור', במסגרתה הוקרנו בעיקר סרטונים מצחיקים שהתרוצצו ברשת במהלך אותו שבוע. כאשר ב-15 באוגוסט 2010 עברה הצינור לשידור עצמאי בחצות תחת השם 'צינור לילה'. כשנה לאחר השקת הצינור ולאור ההצלחה, נבחר לרר כפרזנטור בקמפיין של חברת התקשורת בזק לצידו של גידי גוב.

בשנים הראשונות הייתה 'צינור לילה' תוכנית שעיקרה בסיקור סרטונים ויראלים ותופעות אינטרנטיות, אולם עם הזמן התפתחה והפכה למגזין אקטואליה נצפה ומוערך שכלל מבזק חדשות היום, תחקירים שונים, כתבות צבע וראיונות אולפן. צינור לילה זכתה לפידבקים חיובים ונחשבה לאחת התוכניות הפופולאריות בערוץ 10. ב-2013 נבחרה על ידי עכבר העיר כתוכנית המקור הטובה ביותר בטלוויזיה הישראלית וב-2014 זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה בקטגוריית "תוכנית המגזין בתחומי תרבות ופנאי" הטובה ביותר. באחרונה ובמסגרת הכנס השנתי של ארגון מנהלי הדיגיטל, קיבלו לרר וצוות 'החזית' פרס על חדשנות חברתית. בין לבין ובזכות שיתופי פעולה נרחבים עם עמוד הפייסבוק הפופולארי בישראל דאז 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן, הפך עמוד הפייסבוק של הצינור גם לפופולארי בישראל עם מאות אלפי אוהדים (כיום מעל מיליון) וב-2015 עברה התוכנית לשידור בלב הפריים טיים של ערוץ 10 בשעה 22:30.

במקביל לשידורים ולפעילות בפייסבוק, השיקו בצינור גם פרויקט חברתי תחת השם 'החזית' שהוביל מספר מאבקים ציבוריים מתוקשרים, בהם מאבק הלגליזציה שהופנה נגד השר גלעד ארדן תחת הכותרת "הגיע הזמן ארדן", מאבק נגד אפליקציית בליינדספוט, שבוע הוט, שבוע מלצרים, מאבק איקיוטק, מאבק למען חיילים הלומי קרב ומאבק למען הנכים בישראל. מתוך הצינור גם צמחו כמה מכוכבי הרשת המוכרים כיום, ביניהם סמיון גרפמן. באחרונה ולאור מחלוקות כספיות כך על פי פרסומים שונים, הודיע לרר על כוונתו לעזוב את ערוץ 10 לטובת 'רשת' עם תחילת שידורי הערוצים החדשים בנובמבר כשמחליפו כאמור הוא טל ברמן. כאשר אמש (16.8) הנחה לרר בפעם האחרונה את תוכנית הצינור.

בסטטוס שפירסם לרר בטרם התוכנית כתב: "יום מאוד מורכב בשבילי, יום שהזלתי בו לא מעט דמעות. יודע שאמור לעלות פוסט עם הסברים ופירוט, אבל עוד לא בשל לזה. מזל שמוקף במשפחה האהובה הזו. שורה תחתונה: עוד רגע תכנית אחרונה בערוץ 10. המשפט הזה אומר הכל. נתראה בקרוב" לאחר מכן בתוכנית עצמה סיים בדברים: "היה לי כיף אדיר לבדר אתכם, לנסות לעניין אתכם אבל הדבר החשוב מבחינתי היה לנסות לשרת אתכם".

גם שותפיו של לרר לפרויקט החזית ולמאבקים שונים הודו לו בסטטוסים שונים ברחבי הרשת. בעמוד הפייסבוק של "המקום הכי חם בגיהנום" כתבו: "החברים שלנו מהתוכנית הצינור נפרדים הערב מהמסך של ערוץ 10 ועוברים לרשת. רצינו להגיד תודה רבה על המון שיתופי פעולה, פרגון, תמיכה, סולידריות ואחווה – ועל זה שעשיתם את העיתונות הכי עצמאית שיש בלב ערוצי המיינסטרים. בהצלחה לגיא לרר ולכל הצוות עם המעבר מהאולפן בגבעתיים לאולפן ברמת החייל: נהיה אתכם גם שם". אלכס פרידמן, מייסד תנועת 'נכה, לא חצי בן אדם' שזכתה לרוח גבית מצד הצינור, נפרד וכתב: "יש באיש הזה משהו. משהו גדול כזה. אכפתיות, הבנה, אהבה. משהו שמשדר לך שאתה לא בראיון אלא בשיחה עם חבר. וואלה, זכיתי בחבר לחיים. לרר, תודה רבה על כל התמיכה! המון בהצלחה בדרך החדשה! אוהב המון, איש הברזל".

אז מה לרר הולך לעשות ב'רשת'?
בזמן שמקורביו של לרר והוא עצמו שומרים על חשאיות רבה, למזבלה נודע כי לרר ינסה לעורר את תדמית ה"טלוויזיה למשפחות" שמיוחסת לזכיינית רשת, כאשר התוכנית החדשה תפנה בעיקר לקהל של צעירים, רק בצורה "מתונה" יותר כך להגדרת מקור מקורב. עוד נודע כי ללרר מיועד תפקיד נוסף ב'רשת' והוא ככל הנראה ישמש גם כאחראי על כלל פעילות הסושיאל של 'רשת' בפלטפורמות החברתיות השונות, גם הפעם מתוך מטרה להשתמש בניסיון הרב שצבר בפנייה לבני נוער. באשר לעמוד הפייסבוק של הצינור, הנ"ל ככל הנראה ישאר בידי ערוץ 10, אולם לא מן הנמנע כי בשלב עתידי שלאחר מעבר 'רשת' לשידור בערוץ עצמאי, ערוץ 10 ו'רשת' יאחדו כוחות מול 'קשת' ותוכנית הצינור תחזור לידי לרר. על פי מקורות שונים, יתכן והתוכנית החדשה של לרר במסגרת שידורי רשת תקרא הצנרת.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. כיצד ניתן להעביר אליך חומר ??
    שמי פנחס ברק, אני אמן המתמקד כיום בפסלי מחאה קנטיים המשקפים אקטואליה.
    לדוגמא : "הצדק" – השתלטות איטית של התנהלות דתית. "צוללות"" – שהאניה טובעת העכברים בורחים, שצוללת בצרות החזירים בורחים. ועוד נושאים "קרן השפע" "שלטון העם" "אין כלום ולא היה כלום" "הקרנים של המדינה" ועוד נושאים מהכותרות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים