רדיו קילר: פייסבוק רוצה לקבור גם את תחנות הרדיו ומשיקה "לייב אודיו"

לייב אודיו
לייב אודיו

אחרי שפגעה בצורה אנושה בתפוצת העיתונים וברייטינג של הטלוויזיה, פייסבוק משיקה עתה את מה שנראה כמו נעיצת מסמר נוספת "בארון הקבורה" של המדיה המסורתית. הפעם על הכוונת של הרשת החברתית; תחנות הרדיו ופודקאסטים אותם היא רוצה לשאוב אל תוך הפלטפורמה שלה, כך לפחות מורגש מההודעה של פייסבוק בשעה האחרונה על השקת Live Audio, שירות משלים ל-Live Video.

על פי ההודעה של פייסבוק הפיצ'ר החדש יאפשר לפאבלישרים לספר סיפורים באמצעות אודיו בלבד, צורך שפייסבוק על פי טענתה זיהתה בקרב מספר גופים, במיוחד כאלו שנמצאים באיזורים עם חיבור אינטרנט איטי ובזירות מוכי אסון, כך מסרה החברה.

לייב אודיו
לייב אודיו

הלייב אודיו ישמש בתחילה עבור ראיונות, ספרי אודיו, יוצרי פודקאסטים וחברות חדשות. הפאבלישרים הראשונים שמאמצים את שירות האודיו של פייסבוק הם רשת הרדיו של ה-BBC, חברת הוצאת הספרים 'הארפר קולינס' וקבוצת סופרים. על פי הערכות, בדומה לטקטיקות השידול שפייסבוק נקטה בכדי להחדיר את שידורי הלייב וידאו שלה, גם הפעם פייסבוק שילמה בעבור הירתמותם של הגופים הגדולים, שכאמור יעבירו גם את נכסי האודיו שלהם אל תוך הרשת החברתית.

בפייסבוק מנו מספר שימושים אפשריים לאודיו לייב, בהם היא צופה שתחנות רדיו יחלו לשדר תוכניות בתוך פייסבוק ועל חשבון הרייטינג ברדיו עצמו, סלבריטאים יקיימו סשן שאלות ותשובות גם מהמיטה בבית וזאת מבלי לשתף בזרם הוידאו וזמרים ולהקות ישיקו סינגלים והשמעות בכורה. בשלב זה הלייב אודיו (Live Audio) פתוח לפאבלישרים נבחרים בלבד (בדומה לתחילת דרכו של הלייב וידאו), אולם פייסבוק ציינה כי תרחיב את השירות לגופים נוספים כבר בתחילת 2017.

בשנים האחרונות יצרה פייסבוק קרע עמוק בין פלטפורמת יו טיוב ליוצריה, לאחר שעודדה בעקיפין את תופעת ה-freebooting, שעיקרה בהורדה של תוכן שאינו שלך והעלתו מחדש בכדי לצבור פופולאריות. פייסבוק כאמור תיעדפה במשך תקופה רבה את תכני הוידאו והעניקה להם חשיפה נרחבת בכדי לעודד את כולנו להפר זכויות יוצרים. עם השקת השירות נראה שפייסבוק גם מכוונת לעולם הזרמת האודיו ויתכן ושירות ה-Live Audio החדש יפתח חזית נוספת בפיראטיות המקוונת.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים