האיפון של צוקרברג: פייסבוק הסירה את העמוד הרשמי של איגוד הג'ודו בישראל

איגוד הג'ודו הישראלי - הוסר מפייסבוק
איגוד הג'ודו הישראלי – הוסר מפייסבוק

ענף הספורט אולי מהחשובים בישראל, זוכה למכת נגד אלימה במיוחד מצד פייסבוק שהסירה את העמוד הרשמי של איגוד הג'ודו בישראל ■ גם הפעם פייסבוק לא סיפקה את סיבת ההסרה ■ באיגוד אומרים: "אנו נמצאים בעיצומה של תקופה חשובה בפעילות ענפה, בארץ ובחו"ל והשבתה כזו כרגע תביא להקטנת הפעילות שלנו".

איגוד הג'ודו בישראל זוכה לאיפון כואב במיוחד מצד פייסבוק ישראל. למזבלה נודע כי עמוד הפייסבוק הרשמי של האיגוד, לצד עמודי פייסבוק נוספים שנוהלו תחתיו, הוסר במפתיע וללא סיבה מהרשת החברתית. הפעם לא מדובר בעמוד של סרטונים או דאחקות שעבר לכאורה על תנאי השימוש של פייסבוק, אלא בעמוד של גוף רשמי ועוד כזה שהביא כל כך הרבה כבוד למדינת ישראל, בדמות 5 מדליות אולימפיות.

הודעה הסרה של איגוד הג'ודו בישראל
הודעה הסרה של איגוד הג'ודו בישראל

בחברת פייסבוק (facebook) השביתו לאיגוד 4 דפים: הדף הרשמי של איגוד הג'ודו בישראל שמנה כ-10 אלף לייקים, ערוץ הג'ודו קידס ושני דפים נוספים. טל דרור, מנהל המדיה של הספורט האולימפי באיגוד הג'ודו בישראל, ניסה ללא הועיל לפנות מספר פעמים לפייסבוק למען תחזיר את העמודים או לפחות תספק סיבה לגיטימית להסרתם, אולם בפייסבוק כהרגלם מתעלמים מהפניות.

דרור מספר למזבלה: "אנו נמצאים בעיצומה של תקופה חשובה בפעילות ענפה, בארץ ובחו"ל והשבתה כזו כרגע תביא להקטנת הפעילות שלנו אל מול כל אוהדי הספורט ואל מול הרשויות המקומיות, ערים בעולם ואל מול איגוד הג'ודו האירופאי והעולמי. ככה ביום אחד מוחקים פעילות שלמה? שלא לדבר על ענף ספורט בין המובילים בישראל".

למרבה האירוניה, מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, הוזמנה באחרונה להדליק משואה בטקס הזנק לפיד המכביה ה-20. לאור מזג האוויר הסוער ודחיית הטקס ביומיים, סופר תאני לבסוף לא לקחה בו חלק, אולם עצם ההצהרה של הוועד האולימפי בישראל כי למנכ"לית פייסבוק ישראל יש חלק בקידום ענף הספורט בישראל, היא מגוחכת ואינה עומדת בקנה אחד עם המציאות.

הודעה הסרה של איגוד הג'ודו בישראל
הודעה הסרה של איגוד הג'ודו בישראל

מנכ"ל האיגוד שגיא גור מסר: "הופתענו מהמהלך של פייסבוק. העמוד לא עבר על אף אחד מהחוקים בתקנון שלו. ענף הג'ודו הוא הענף המוביל בארץ וראינו את ההצלחות במשחקים האולימפיים בריו בזכייה במדליות הארד של ירדן ג'רבי ואורי ששון. אני מקווה שהבעיה תיפתר במהרה והעמודים ישובו לאוויר, כדי שנמשיך לעדכן את כל חובבי הספורט במה שנעשה בענף וההצלחות שנמשכות שבוע אחרי שבוע".

עמוד הפייסבוק של האיגוד אינו היחיד שנעלם מהרשת החברתית באופן שרירותי ללא מתן סיבות והסברים. בינואר השנה, הסירה פייסבוק מאות עמודים ופרופילים, בהם העמוד של אתר סדרות ואת הפרופיל האישי של סניה ולדברג שהגיש נגדה תביעה בסך של 300 מיליון ש"ח. ביולי 2016, פייסבוק ישראל סגרה את עמוד 'קרניבורים עם חיוך על השפתיים' ומאז היא מסרבת להחזירו. כחודש לאחר מכן הסירה את 'סרטונים מעניינים' שנחשב לאחד העמודים הפופולארים בישראל. רק לאחר הסיקור התקשורתי החזירה פייסבוק את עמוד הסרטונים.

אחד העמודים הבולטים שפייסבוק הסירה הוא הדף הרשמי של תנועת 'באים לבנקאים' שנמחק לחלוטין בספטמבר 2015 בטענה כי מפעיליו, ברק כהן וערן ורד פעלו בביריונות כנגד ראשי הבנקים. בהקשר של 'באים לבנקאים' נטען כי מדובר בחיסול ממוקד שהנהיג איש ניהול המשברים זמיר דחב"ש, שמשרדו 'שלום תל אביב' מטפל גם בתיק היח"צ והמשברים של פייסבוק ישראל וגם באלו של איגוד הבנקים, בנק הפועלים ומנכ"ל בנק הפועלים לשעבר ציון קינן.

טרם התקבלה תגובה של 'שלום תל אביב' או פייסבוק ישראל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. הדרך היחידה להכות בפייסבוק הינה לנתק אותה מצינור המידע
    יש לחפס תחליפים ראויים אחרים ולצאת מפייסבוק
    ניתוק על ידי רבים יכול לגרום לשינוי מדיניות ואם לא יש להמשיך עד לקריסתה המלאה.

  2. הדרך היחידה והטובה ביותר להכות בפייסבוק הינה לחפס דרך אחרת לפרסם את מה שהנך רוצה לפרסם.
    פייסבוק חיה על אלו שמוסרים מרצונם אינפורמציה.
    על כן יש לנתק את צינור האינפורמציה מפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים