עכשיו זה רשמי: עמוד הפייסבוק של 'הצינור' עם מיליון אוהדים והוא הגדול ביותר מבין עמודי התוכן בישראל

גיא לרר, הצינור
גיא לרר, הצינור

עמוד הפייסבוק של תוכנית 'הצינור' בהנחיית גיא לרר בערוץ 10, עושה היסטוריה וחוצה את רף מיליון הלייקים. עבור 'הצינור' מדובר באבן דרך משמעותית וחשובה שמציינת לראשונה בישראל מיליון לייקים עבור עמוד תוכן ישראלי. בין הישראלים שכבר חברים במועדון המיליון; ראש הממשלה בנימין נתניהו, הדוגמנית והאם הטריה בר רפאלי והדוגמנית ואשת החיל גל גדות.

השינוי המשמעותי בעמוד הפייסבוק של הצינור החל באוקטובר 2013, דאז מנה העמוד בסך הכול כ-183 אלף אוהדים. בזכות שיתופי פעולה עם עמוד 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן ועבודה מאומצת של אדם שפיר, בזמנו כתב בתוכנית וכיום העורך שלה, שלקח לידיו את מושכות ניהול התוכן של העמוד, הצליחו בצינור בתוך פחות מ-3 שנים להביא את העמוד למעמד של מותג על בפייסבוק שעוקף גופי ענק מתוקצבים כמו ynet, מאקו ו-וואלה! חדשות, שלא הצליחו לעמוד בקצב הגדילה המסחרר של הצינור, שעמד על עשרות אלפי אוהדים חדשים מדי חודש.

תמר איש שלום מפרגנת לעמוד הצינור על לייק המיליון

במקביל לפעילות הצינור בפייסבוק, הקים לרר את אתר הסיפורים הויראלים 'התולעת' שנחשף לראשונה במזבלה, ואת פרויקט 'החזית' שמאגד סביבו אושיות פייסבוק וגופים מוכרים כמו 'חדר המצב', 'חדשות 0404' ו'כיכר השבת' שרתמו יחדיו את תפוצת העמודים שלהם לקידום אג'נדות חברתיות וציבוריות. אחת מהדוגמאות לכוחו של הצינור היא הפיכת אותן אושיות למגה משפיענים ברשת החברתית. בין שיתופי הפעולה של הצינור ניתן למצוא גם סרטונים ותכנים משותפים עם יבגני זרובינסקי, הקומיקאי גדי וילצ'רסקי וסמיון גרפמן. הצינור גם יצר כוכבים אינהאוס, כזכור בינואר 2016, אורי אבן, כתב חדשות ערוץ 10 וסגן עורך של הצינור, סיים את תפקידו בתוכנית לטובת תפקיד נחשק – רכז מערכת בתוכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת'.

הוצאתו של אבי לן מהמשוואה, לאחר סגירת עמוד 'סטטוסים מצייצים' פוצצה את בועת הלייקים ברשת החברתית, מה שחיזק עשרות עמודי תוכן נישתיים ועמודי סאטירה, ביניהם 'חיילים מצייצים', 'כשאבא ואמא בני דודים' ונוספים שצמחו למימדים מפלצתיים עם מאות אלפי אוהדים. גם עמוד הצינור צמח משמעותית לאחר חלוקת הדיבידנדים של לן. בעקבות ההצלחה המסחררת של 'הצינור' שינתה התוכנית את שמה מ'צינור לילה' לשמה המקורי 'הצינור' ועברה באפריל 2015 לשעות שידור מוקדמות יותר בלב הפריים טיים של ערוץ 10.

מקור: SpyTheNet
מקור: SpyTheNet

קראו גם: מה שמערכת 'הצינור' עשתה עבור עידו גל רזון שום ממשל לא יכול או רוצה לעשות

בעמוד הצינור עולים מדי יום בממוצע כ-11 סטטוסים שעל פי דירוגי הפייסבוק של המזבלה וחברת SpyTheNet זוכים למספר אינטראקציות ממוצע מהגבוהים בישראל, מה שמיצב את הצינור, כאחד העמודים הפופולארים ביותר בישראל ולא רק מהגדולים שבהם. ההשפעה של הצינור חוצה פלטפורמות, וכראיה לכך ניתן לראות הוכחות בשטח; החל מגל נטישה של לקוחות מחברת הוט לאחר קמפיין "שבוע הוט", קמפיין האנטי נגד אפליקציית בליינדספוט של דור רפאלי שהצליח למחוק כמעט לחלוטין את השימוש בה, פרשת אקיוטק שסוקרה באופן אינטנסיבי ואקטיבי ע"י לרר ועד קמפיין נרחב שהשיקו בצינור להעלאת המודעות בדבר מצבם העגום של חיילים מוכי טראומה.

על פי בדיקה של המזבלה מחודש מאי 2016, עולה כי עמוד הצינור נחשב ל"נקי" יחסית ולמעלה מ-80% מסך אוהדיו הם ישראלים. כזכור, רגע לפני המיליון, ניסו אוהדי הצינור להטריל ולדחות את המעמד, אולם כאמור אמש, ציין הצינור מיליון לייקים. על פי נתונים עדכניים שהוצגו למזבלה, עולה כי עמוד הצינור מגיע לכ-3 מיליון גולשים מדי שבוע ובמקרים מסויימים אף מעבר לכך.

אימפריית הצינור, מספרים ותחזיות (באמצעות piktochart)

אימפריית הצינור
אימפריית הצינור

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים